Budget pc of upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebecca23

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
hallo,

ik heb dit een tijdje geleden ook al gepost maar vanwege m'n gezondheid niet aan toegekomen.

ik heb nu al een aantal jaar dezelfde pc en ben nu dus wel toe aan iets snellers.
ik wil niet teveel uitgeven dus max 300 euro.
ook vraag ik me af of ik beter mijn oude pc kan upgraden of een nieuwe te kopen? en of ik eventueel nog onderdelen van mijn oude pc kan gebruiken?

dit is wat ik nu heb.

Moederbord : Asus V-M2NC61P
Chipset : nVidia GeForce 6100V
Processor : AMD Sempron LE-12020+ @ 2100 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB) + 1tb externe
DVD-Rom Station : ASUS DRW-2014S1 ATA Device
DVD-Rom Station : KLKF 4H2JK56FCH SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : ERMPUF 2FK9ANO SCSI CdRom Device
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
NVIDIA Geforce 6150SE nForce 430

Hoi Rebecca,

Wat wil je ongeveer uitgeven en waar wil je de computer voor gaan gebruiken? Ik bedoel dan voor gaming (zware games zoals COD:Ghosts), foto-/videobewerking of voor alledaagse dingen zoals tekstverwerken, internet.

Upgrade is uiteraard meestal goedkoper, maar een heel nieuw systeem samenstellen heeft als voordeel dat al je hardware volledig is vernieuwd en samengesteld naar jouw specifieke eisen.

De bedoeling is de pc gewoon voor een beetje youtube en internet en soms een filmpje te kijken dus niets bijzonders.
ik wil eigenlijk max 250 euro kwijt en heb eventueel een bekende die hem in elkaar kan zetten ( en dus ook oude onderdelen eruit kan halen.

de pc die pimnl al aangaf zit binnen mijn prijsklasse en zou ik die ook kunnen gebruiken voor mijn doeleinden?

Neem hier is een kijkje:

Tweakers bestbuy guide "250 euro". Het systeem zou je wel bij de computer winkel Megekko moeten bestellen, om onder de jou gewenste bedrag te blijven.
http://tweakers.net/reviews/3359/3/desktop-best-buy-guide-januari-2014-budget-en-basissysteem.html#budgethttp://tweakers.net/reviews/3359/3/desktop-best-buy-guide-januari-2014-budget-en-basissysteem.html#budget

Het systeem, heeft een:
- 120GB SSD, Start razend snel op.
- Dual core (4de generatie intel) > Zuinig
- Ingebouwde graphic controller
- 4GB - 1600Mhz geheugen DDR3

Dat is idd het minimale wat je nodig hebt.
Hier zit echter geen monitor en toetsenboord/muis bij. Als je die thuis hebt liggen, gewoon lekker die gebruiken.

Dit systeem heeft geen hdmi uitgang, dus op je tv aansluiten zit er waarschijnlijk niet bij. Het heeft wel een dvi uitgang. Dat zal niet genoeg zijn voor full HD, maar als het je daar niet om gaat, dan is het een uitstekende keus

Let er ook even op dat deze samenstelling "slechts" 4 Gb aan werkgeheugen heeft. De processor heeft een ingebouwde videokern. Deze kern zal met afspelen van films ook van die 4Gb afsnoepen. Je kunt overwegen om er 2x 4Gb in te steken, maar wederom, het moet budget blijven.

Bij alternate.nl kun je een pc samenstellen, waarbij er wordt aangegeven of het allemaal wel bij elkaar past. Elk onderdeel wordt daar ook uitvoerig omschreven. Als je je lijstje dan klaar hebt, kun je de onderdelen bij de goedkoopste aanbieder halen. Let hierbij ook op of je ze zelf kunt ophalen en als het bezorgd wordt, wat de kosten daarvan zullen zijn.
Zo heb ik een deel bij mycom en een deel bij alternate gehaald. Dat was het voordeligst.

http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/page.html

Ik hoop dat je na die lap tekst wel geholpen bent ;)

Succes

Heel erg bedankt Abracadaver, dat was precies waar ik naar opzoek was.
ik zie namelijk een hoop voorbij komen maar heb geen idee of het allemaal bij elkaar past.

als ik eruit ben zal ik het hier nog even posten voor een laatste blik op het resultaat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan