Budget PC tot 850 euro!

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcobellemo

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
16
Hallo allemaal,

Doel
Ik ben op zoek naar een PC voor thuisgebruik. Belangrijkste dingen die erop gedaan worden zijn werk, downloaden, internetten en semi-zwaar gamen (niet de nieuwere spellen, maar wel gewoon PES, FS en het oude Medal of honor). Begin januari krijg ik een BenQ 22" full HD beeldscherm (weet niet of dit van belang is), en zou graag willen dat dit goed werkt. Uiteraard moeten er ook voldoende (minimaal 4, eenvoudig te bereiken) USB poorten aanwezig zijn.

Budget
Mijn budget is 800-850 euro. Randapparatuur is reeds aanwezig, dus het gaat puur en alleen om PC + besturingssysteem.

Eisen
Een aantal dingen die ik belangrijk vind:
- grote HD (moet enorme bestanden opslaan voor mijn werk) 1TB is minimum benodigd.
- makkelijk aan te sluiten op HD tv (dus grafische kaart die dit ondersteund???), zodat ik films rechtstreeks op TV kan kijken.
- niet teveel lawaai, staat in een erg kleine kamer

Ik heb hier in alle fora goed rondgekeken en als het kan zou ik graag de onderstaande zaken in de PC willen hebben:

Wensen
Core i7-860
4 GB intern geheugen (DDR3) (6GB zou nog veel mooier zijn)
1GB Ati Radeon videokaart
Windows7
Scythe mugen koeling
1TB harddisk (merk weet ik niet, liefst snel)
Goede voeding (550W ???)

Zouden jullie me advies kunnen geven?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu even geen tijd om iets voor je samen te stellen, maar 6 GB is niet slim. De Intel i7 860 werkt op socket 1156, wat dual channel geheugen ondersteunt. Dit houdt in dat je de RAM sticks in tweevoud moet plaatsen om een zo hoog mogelijke snelheid te realiseren. Dit is dus of 2x 1GB, 2x 2GB, of 4x 2 GB. Als je 3x 2 GB plaatst (6 GB dus), dan maak je geen gebruik van dual channel en dat is zonde van de snelheid.

Als je per se 6 GB RAM wilt dan moet je voor een processor gaan die met tripple channel geheugen werkt, de Intel i7-920 in dit geval. Dat gaat te duur worden.
 
Dat is in ieder geval handig om te weten. Dan moet het zeker zo zijn dat het geheugen uitbreidbaar is tot 8GB, maar voorlopig is 4GB dan voldoende.
 
Ziet er nog best goed uit, alleen ik zie bij veel onderdelen niet welke het precies is. Ze zeggen bijvoorbeeld dat er een 1 TB schijf in zit, maar dat kan van vele merken zijn.
 
Die van de site is beter, best wel een zieke actie. Aha, ik zie het al: er zit geen besturingssysteem bij. Ook vermelden ze er niet bij welk merk harde schijf het is. Hetzelfde geldt voor het geheugen en de dvd brander (ook al zijn die laatste twee niet echt boeiend). Een andere processorkoeler zit er ook niet bij.

Wanneer ik het samenstel (met dus wel gegarandeerd de juiste merken) kom ik hier op uit:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B239284%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B232942%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B88545%5D=1
Nogal wat duurder. Er staat bij de computer op die site "Dit systeem kan in overleg met ons geheel worden aangepast aan uw wensen." Misschien kun je proberen om de veranderingen die ik heb toegepast aan te brengen bij hun PC, en dan vervolgens kijken naar hun prijs.

Wel vind ik dat de site er ontzettend onprofessioneel uit ziet. Ik vraag me af hoe hun service is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan