(Budget) PC voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hallo Allemaal

Ik ben op zoek naar een computer van max 650euro die redelijk wat spellen kan draaien, hierbij valt te denken aan spellen als GTA4, BF3 etc

Ik had op paradigit deze computer gevonden:
http://www.paradigit.nl/paradigit/p...digit_enforcer_i5/enfi5_3350_640/default.aspx

Mijn vraag is dan ook of dit een geschikte computer is? Ik kijk meestal op game-debate.com hoe hoog die grafische kaart en dergelijke gewaardeerd worden en volgens die site is het een prima PC (die dat soort spellen aan zou moeten kunnen). Maar ik vraag het voor de zekerheid hier toch maar even na aangezien ik hier in het verleden vaak goed geholpen ben.

voor gaming kun je beter kiezen voor gtx bij nvidia en bij AMD/ATi HD 7770 of hoger.
maar je kunt beter zelf een pc samenstellen.
wat is je budget?
wil je windows inbegrepen bij de pc?
wil je de pc zelf assembleren of laten assembleren?

Laatst bewerkt:
Je zult op medium rond de 30 fps kunnen spelen met die kaart op BF3. Hij is niet heel goed, maar kan wel alle spellen low-mid draaien.

Laatst bewerkt:
voor gaming kun je beter kiezen voor gtx bij nvidia en bij AMD/ATi HD 7770 of hoger.
maar je kunt beter zelf een pc samenstellen.
wat is je budget?
wil je windows inbegrepen bij de pc?
wil je de pc zelf assembleren of laten assembleren?

Budget is 500-600 (maximaal 650, maar das wel het uiterste) Windows (7) moet erbij inbegrepen zijn en assemblage doe ik liever niet zelf. Windows installeren etc kan ik natuurlijk wel.

@Miksel bedankt voor de suggestie maar zelf bouwen dat kan ik echt niet (totaal geen verstand van wat waar hoort)

@Dennis geweldig man, ziet er goed uit en precies binnen het budget. Het lijkt me alleen iets verstandiger er windows 7 bij te doen denk je niet? Zeker vanwege de compabiliteit met spellen, ik heb nog wel is wat gehoord over problemen (van windows 8) met sommige spellen. In ieder geval harstikke bedankt, neem aan dat deze pc stukken beter is dan degene van de link die ik gaf?

Laatst bewerkt:
Is dit nog wat:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...561075]=1&product[554020]=1&product[563652]=1

Of bij Afuture(zonder assemblage maar ik denk dat je wel ergens iemand kan regelen)

Seagate 1TB SATA HDD Direct leverbaar
€ 56,40

MSI GeForce GTX 660 2GB Twin Frozr III OC
€ 185,90

Cooler Master K280
€ 31,60
Microsoft OEM Windows 7 Home Premium 64-bit
€ 80,80

Kingston 4GB 1600MHz DDR3 Kit
€ 31,90

AMD 6300
€ 102,20

Corsair VS550

MSI 7699-010R
€ 54,30

Totaal: € 593,95(nog ruimte voor assemblage)

Beide met mooie GTX 660 videokaart, 4GB ram 1600GHz en 1TB aan HDD. De SSD en de optische drive heb ik er uit gedaan maar die kunnen er zo weer in.

Ja dan wordt het weer lastig haha

Wat maakt degene van jou beter dan die van dennis?

Die van mij heeft een betere video kaart, sneller geheugen en een betere processor(voor games) wat die van mij wel mist is ssd maar ssd zorgt niet voor beter frame rate in games

Even naar allebij hun mandjes gekeken en afgewogen aan elkaar.

Toelichting:
Kingston RAM - Goedkoop en goed.

K280 - Is een goede kast, beter dan de 310.

N660 - Is simpelweg gewoon een betere videokaart dan de 650Ti.

I3 3220 - De Intel processors hebben over het algemeen een betere prestatie bij gamen, tenzij je overclockt. Maar deze samenstellingen zijn allebei niet gebaseerd op overclocken dus daarom de Intel processor en niet de AMD.

CX 430 - Goedkope goede voeding. 430Watt heb je voor deze samenstelling genoeg aan.

1TB Seagate Barracuda - Je kunt beter 1TB hebben dan 120GB SSD. SSD is dan wel een STUK sneller maar als je op budget zit kun je beter nu genoeg hebben en later eventueel nog een SSD er bij zette

ASRock H61M-DG3/USB3 - Moederbord waar je voorlopig goed mee zit, zijn alleen niet veel uitbreidingsmogelijkheden maar als je op een klein budget zit zou je hier ook niet voor moeten gaan want meestal is het dan sowieso niet waard om later uit te breiden.

Wat iemand nog vergeten waren was een cdrom brander/lezer. Die heb ik er ook bij gezet. Maakt niet zo heel veel uit welke het is, dus ben ik voor een van de goedkopere gegaan.

En nog 60 euro voor assemblage, natuurlijk. En 90 euro voor Windows.
Kom je uit op 666 euro, is misschien iets duurder dan 650. Ik hoop dat dit niet voor je uit maakt want dit is wel een hele mooie samenstelling. Er zou eventueel nog iets bezuinigt kunnen worden als dat nodig is.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...511065]=1&product[557195]=1&product[602010]=1

Laatst bewerkt:
Waarom hier 4 GB ram terwijl je voor €20 meer ook 8 GB kan hebben? Wat maakt dat kleine bedrag uit in verhouding van het profijt dat je hebt, dat je niet nogmaals hoeft te upgraden?

@ Stormbreaker
Zou je inderdaad kunnen doen maar aangezien het kleine budget dat er beschikbaar is en ik er al 15 euro overheen zat leek het me niet handig. 15 Euro lijkt me niet zo erg, maar 35 euro is toch weer wat anders. Dit zou de TS zelf moeten beslissen of hij het extra geld heeft, en of hij het er voor over heeft.

Hey gasten harstikke bedankt, ik ben uiteindelijk gegaan voor de samenstelling van hasjenwiet die dankzij jullie allen tot stand gekomen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan