Budget PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornruiter

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hey mensen,

ik heb hier maximaal €350,00 te besteden, en daarvan wil ik een AMD socket 754 (denk aan een sempron 64) pc maken. Ik moet er gewoon een beetje op kunnen gamen, maar wel binnen het budget blijven. Ik hoef verder geen duur merk geheugen ofzo. De kast, psu, floppy drive en windows heb ik al.

Ik wacht op reacties, en alvast bedankt!

P.S. Dat lage budget heeft ermee te maken dat ik 12 ben...

€350,- ???
Pfew...dat zal zoeken worden.
Ik zal voor tweede hands gaan dan!!

tweede hands nog niet direct heb iets gemaakt

ik wil erop wijzen dat de pc winkels in nederland iets goedkoper zijn dan in belgie. (dus normaal moet je daar ook wel zo een goedkope winkel vinden)
Hoe veel psu heb je?
Als je al een sempron 64 wil hebben zal er niet veel geld overschieten voor een goede video kaart die toch wel nodig is voor games.

edit: waarom eigenlijk een nieuw systeem voor 350 euro ga je niet veel beter vinden dan je nu al hebt.
je wacht beter nog een jaar.

Laatst bewerkt:
Nee, het systeem in mijn profiel is de computer bij m'n moeder, mijn ouders zijn gescheiden, maar bij mijn vader heb ik wel een pentium 4 maar op 1,5 gHz, een 32 MB radeon x300 geloof ik, 512MB SDRAM geheugen, dus geen DDR! (Daarom zitten nu ook alle geheugenslots vol) en een 40 GB hardeschijf wat tog het liefst 80 GB moet worden. verder zit er een PSU van 300 watt in. Het is ik denk de eerste packard bell i-media. Er staat ook geen sticker op van "Designed for Windows XP", maar nog "Designed for Windows 2000". Die 512MB Ram was trouwens een kleine upgrade, want ik had eerst 384. Die videokaart is ook niet per ongeluk de Onboard kaart, want die zit er niet op!

Owja, en het hoeft niet per sé een sempron 64 te zijn, gewone sempron mag eigenlijk ook wel

Ik ga denk ik alle onderdelen bestellen via tweakers.net pricewatch, alleen het nadeel daaraan is dat je 7dubbele verzendskosten krijgt :(

Geplaatst door lamp

PS sorry moderators maar ik denk dat hij op dat forum meer advies gaat krijgen.

En waarom denk je dit? Op dit forum, zijn genoeg gequalificeerde mensen aanwezig die zeker een zinnig antwoord kunnen geven

Omdat ze op dat forum onderdeel echt bezig zijn met aankoopadvies en als je zo een vraag stelt zijn een verschillende mensen die een config voorstellen. En daarbij komt nog dat het een game forum die mensen weten bv met welke grafische kaart je op dit moment nog games kan spelen

Geplaatst door lamp
Omdat ze op dat forum onderdeel echt bezig zijn met aankoopadvies en als je zo een vraag stelt zijn een verschillende mensen die een config voorstellen. En daarbij komt nog dat het een game forum die mensen weten bv met welke grafische kaart je op dit moment nog games kan spelen

en hier niet zeker:confused: er zit hier ook een sectie in voor spellen of videokaarten. volgens mij zitten er hier zelfs meer leden op dan op telenet(en daar kennen ze er egt niet zoveel van!!! daar geven ze meer gameadvies, geen advies over welke pc je moet kopen)

ik ga mijn uitspraak hier niet verder gaan verdediggen.
Dit zal ook het laatste zijn wat ik erover zeg.
Ik alleen onder de sectie hardware > aankoopadvies dagelijks computers samengesteld worden.
Daarbij op helpmij heb je zoiets als een bericht ouder is als een paar uur dan dalen de reacties op dit bericht sterk omdat het niet meer direct op de hoofdpagina van helpmij.nl staat

en warom zakken de berichten snel;) juist omdat er meer wordt geantwoord en gereageerd:p

350€ he zal eens kijken...

512mb kingston 50
maxtor 120gb 65
asus k8v-x 59
amd sempron 3000b 80
ati radeon9600pro 80

dit is de kern met nog 16 euro over - wellicht voor een dvd brander. Alles zonder verzendkosten (+/-12€ voor NL) maar incl. btw

bij www.cool-prices.nl

is dit wat?
groetjes

pata :D

maar je bedoelt ata waarschijnlijk

maakt niet zo uit schat ik

Beste mensen, bedankt voor alle hulp, maar ik heb besloten maar een upgrade te gaan doen en wel de CPU naar een Celeron D 2,53 gHz en een Radeon 9600 Pro Saphire videokaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan