Budget PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanKers86

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
20
Hallo

Ik heb de opdracht gekregen om een budget PC van maximum €500 (incl BTW, excl toetsenbord, muis en scherm) samen te stellen voor een lichte gebruikersgroep, dat dient voor voornamelijk opzoekingen op het internet en licht kantoorgebruik. Ik heb een beperking opgekregen: de grafische kaart moet in de processor vervat zitten. De build moet volledig gebruiksklaar zijn (geen extra componenten nodig om ze up en running te maken, buiten dan natuurlijk toetsenbord, scherm en muis). Software is ook niet inbegrepen in de prijs.

Ik had volgende build in gedacht:
- Moederbord met onboard CPU en grafische kaart (ASRock E350M1) (€108)
- HardDisk 2.5 inch SATA 320GB van Seagate (€47)
- 2x 4GB DD3-1066 RAM geheugen (Kingston) (€42)
- DVD-reWriter Serial-ATA (LiteOn) (€25)
- Behulzing van Aericool Vs-9 ATX (€38)
- Voeding van 650W (Sweex 650 Watt Silent Power Supply ATX 2.2) (€65)

Deze build komt neer op ongeveer €325

Hebben jullie andere aanbevelingen om één of meerdere van deze componenten te veranderen? Of gewoon algemene opmerkingen over de stabiliteit / mogelijkheid tot samenstellen van de PC in kwestie. Normaal gezien zouden al deze componenten op elkaar ingespeeld moeten zijn, maar moesten jullie proberen zien laat dan aub iets weten.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
de harddisk of denk je dat 320gb genoeg is voor licht internet en kantoorgebruik.
 
Hoi...

Gekozen HD is een laptop HD.
Een sweex voeding moet je echt niet willen.Daarbij is 650watt voor dit systeem veels te veel.Een goede voeding van 300w kan dit al aan.
8gb voor een pc die gebruikt wordt voor wat kantoor gebruik en internet is ook absoluut overdreven.

Je zou al af kunnen zijn met een kant en klaar gekocht budget systeempje.
 
En de lichte gebruikersgroep gaat met FreeDOS of Linux aan de slag? Anders moet je zeker ook de kosten meenemen van Windows en Office.
 
Dus best een 3.5" HD van 500GB
een kleinere voeding
en van 8 GB RAM naar 4 GB

Software aankopen zijn niet in de prijs inbegrepen, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Is het moederbord een beetje deftig volgens jullie? Ik ken nergens een benchmark vinden.

Bedankt voor de reacties.
 
ik zou gaan voor een ander moederbord (dat moederbord heeft een !INTEL ATOM! en dat is een netbook cpu.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan