Budget systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Volgend op mijn topic over linux...

Mijn bedoeling om op een oud systeem te gaan experimenteren met linux en een windows server valt bij deze dus in het water, pc geeft geen teken van leven meer. Aangezien ik toch twijfelde of dit systeem een windows server zou trekken heb ik een "budget" systeem samen gesteld.

* Intel Celeron D331 - 2,66 GHz, Cache L2 256 KB Socket 775 (box)
* MSI 945GZM6-F - Socket LGA775 voor Intel - Chipset Intel 945GZ Express
* Corsair Geheugen PC Value Select 512 Mo DDR2 SDRAM PC5300
* Hitachi Deskstar 7K80 - 80 Gb - 7200 RPM - 8 Mb - SATA2

Dit is vrij basic maar hoge eisen stel ik er niet aan.

Pc wordt dus gebruikt voor linux,een windwos server, office, internet

NIET voor toepassingen als games photobewerking , videobewerking,....

Mijn vraag dus: Voldoet dit voor mijn bedoelingen??

Andere benodigde onderdelen heb ik nog

Elke nieuwe PC is goed genoeg voor office toepassingen en wat internet. Ik weet niet wat je bedoelt met 'server'. Dit kan een lokale file server zijn die geen hoge eisen hoeft te hebben, of een webserver met php en/of databases welke wel wat hogere eisen heeft.

Dit lijkt mij persoonlijk een betere optie:

AMD Athlon 64, 3500+ (45w), Socket AM2, Boxed € 58,27
Asus M2A-VM € 54,61
Western Digital Caviar SE, 80 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA € 39,15
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 42,03
Totaal € 194,06

Snellere en erg zuinige processor (vooral als je de PC 24/7 laat draaien)
Leuk en ook weer zuinig moederbord van A merk met onboard video.
Geheugen met levenslange garantie en iets meer dan de toch wel erg weinige 512 MB. Geheugen kost toch niet veel momenteel.

Prachtsysteem voor Linux, maar als je een server wil maken voor op internet ligt de snelheid voor de gebruikers aan je internetverbinding.

Wat je je vooral moet afvragen...zijn er drivers beschikbaar voor Linux voor de door jou gekozen onderdelen.
Zoek dat eerst uit/op voordat je tot aanschaf overgaat, het is inderdaad een basic systeem maar linux zal er prima op draaien als de juiste drivers te vinden zijn.

Wat je je vooral moet afvragen...zijn er drivers beschikbaar voor Linux voor de door jou gekozen onderdelen.
Zoek dat eerst uit/op voordat je tot aanschaf overgaat, het is inderdaad een basic systeem maar linux zal er prima op draaien als de juiste drivers te vinden zijn.

Heb ik inderdaad nog nier bij stil gestaan, zal het direct eens opzoeken. Kan ik met dit systeem ook windows 2003 server draaien? Er is geen externe verbinding tot deze pc nodig (enkel binnen eigen netwerk)

De systeemeisen zijn goed voor Server 2003, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan.
Als je gewoon een server voor een eigen netwerk gebruikt is Windows 2000 goed genoeg, vindt ik persoonlijk dan.
Die is veel goedkoper.

Volgend op mijn topic over linux...

Mijn bedoeling om op een oud systeem te gaan experimenteren met linux en een windows server valt bij deze dus in het water, pc geeft geen teken van leven meer. Aangezien ik toch twijfelde of dit systeem een windows server zou trekken heb ik een "budget" systeem samen gesteld.

* Intel Celeron D331 - 2,66 GHz, Cache L2 256 KB Socket 775 (box)
* MSI 945GZM6-F - Socket LGA775 voor Intel - Chipset Intel 945GZ Express
* Corsair Geheugen PC Value Select 512 Mo DDR2 SDRAM PC5300
* Hitachi Deskstar 7K80 - 80 Gb - 7200 RPM - 8 Mb - SATA2

Dit is vrij basic maar hoge eisen stel ik er niet aan.

Pc wordt dus gebruikt voor linux,een windwos server, office, internet

NIET voor toepassingen als games photobewerking , videobewerking,....

Mijn vraag dus: Voldoet dit voor mijn bedoelingen??

Andere benodigde onderdelen heb ik nog

als je dat gaat doen zou ik je systeem echt wel opvoeren.

De systeemeisen zijn goed voor Server 2003, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan.
Als je gewoon een server voor een eigen netwerk gebruikt is Windows 2000 goed genoeg, vindt ik persoonlijk dan.
Die is veel goedkoper.

daar is maar een oplossing voor.
illegaal downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan