Budget "upgrade" Game PC €500,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin88

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Beste allemaal,

Omdat ik zelf weinig verstand heb van de hardware van een pc (prijs/kwaliteit/prestatie verhoudingen) toch maar besloten om hier (na aanleiding van de positieve feeling) een account en topic te openen. Bij deze dus hallo iedereen!

Ik heb al even rondgekeken en ben daar al wel het e.e.a. tegen gekomen alleen waren die topics wat ouder en aangezien (of tenminste voor mijn gevoel) de hardware wereld absoluut niet stil staat dus dit topic maar aangemaakt (just to be sure).

Wat ik zoek is een budget game pic van €500,- max. Ik wil hem dus gebruiken om op te gamen (internetten en office is bijzaak).

Er zijn nog een aantal onderdelen die ik uit mijn huidige pc kan hergebruiken. Kast, HDD (tenzij er een nieuwe binnen het budget past mag deze vervangen worden) voeding (=580W. dus zou genoeg moeten zijn?) en een dvd brander.

De rest wil ik dus graag vervangen. Daar waar mogelijk met dit budget ook voor de wat langere termijn. De nieuwste games hoeven niet op ultra high te draaien maar mocht dat mogelijk zijn is dat natuurlijk mooi mee genomen.

Mocht er nog belangrijke informatie voor jullie missen dan hoor ik het uiteraard graag.

Bij deze wil ik jullie alvast bedanken voor de moeite!

Welkom bij de Helpmij!

Als je de topics hebt geraadpleegd dan zal je gelezen hebben dat je voor jouw budget geen gamepc kunt kopen. Leg er (minimaal) een honderd of 2 tot 4 bij en je kunt 'terugkomen'.

Al heb je de ballen verstand van computers, zoek eens op wat een (beetje) processor en een videokaart kost (om mee te gamen), dan heb je de (on)mogelijkheden snel genoeg zelf gezien.

Ik help je een klein eindje op weg :

minimaal een I5 processor koop je vanaf de € 200,-- en voor een 'beetje' videokaart ben je ook + € 200,-- kwijt. 2 + 2 = € 400,-- (minimaal).
En dan heb je nog geen moederbord en geen geheugen.

En áls je in deze prijsklasse moet slagen, dan zit je onderin de gamersmarkt en da's niet wat je wilt, m.a.w. einde (game) oefening.

Is het niet veel handiger om een playstation o.i.d. te kopen (Ik heb daar geen enkel verstand van maar volgens mij blijf je dan aardig binnen het budget?)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie :).

Op dit topic mag een slotje. Zelfde post op een ander forum geplaatst en daar is het wel gelukt om iets samen te stellen.

Maar nogmaals bedankt voor het mee denken!

Bedankt voor je reactie :).

Op dit topic mag een slotje. Zelfde post op een ander forum geplaatst en daar is het wel gelukt om iets samen te stellen.

Maar nogmaals bedankt voor het mee denken!

Post hier eens wat op dat andere forum voor gamemachine is samengesteld voor 500 ? Ik ben écht benieuwd.

Tja, da's een videokaart die inmiddels door 5 snellere is achterhaald.

Tja dat zij dan zo, ik heb ook niet gezegd dat ik alle games op ultra high wil spelen maar als dat mogelijk zou zijn met mijn budget ik het geen probleem zou vinden.

Voorlopig kan ik hier in ieder geval nog wel even mee vooruit :). En nogmaals bedankt voor het mee denken!

Heb je het al gekocht, of is er nog ruimte voor 'aanpassing' ?

Heb het nog niet gekocht :). Dus als je nog een aanpassing hebt/wil doen is dat altijd welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan