• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Budget

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Wie kan mij enige ips geven?
Moet een budget opmaken, maar weet echt niet hoe eraan te beginnen.
Wat zijn de gegevens?
Je hebt 18 spelers, waarvan er 15 worden opgesteld.
Je hebt 30 wedstrijden.
Iedere speler krijgt een bepaalde vergoeding bij gelijk spel en bij winst, sommigen bij verlies.
Nu zou ik een simulatie moeten maken, om te weten hoeveel er per seizoen wordt uitgegeven, m.a.w. op de 30 wedstijden zijn er een variabel ntal winstwedstrijden, een aantal gelijke en een aantal verlies.
Het totaal is echter steeds 30.
Kan er iemand mij helpen?

Alvast bedankt om deze vraag te lezen

Is mijn vraag zo onduidelijk dat er niemand er zich aan waagt?

Ik zou verticaal alle 18 sp. zetten en horizontaal de 30 wedstr. Daarna in de eerste cel iets in de trend van:

=ALS(A1="WINST";vergoeding bij winst;ALS(A1="GELIJK";vergoeding bij gelijk;vergoeding bij verlies))

Daarbij moet je elders (in dit voorbeeld A1) de 30 wedstr. ook invoeren met daaronder (of daarachter) de uitslag (WINST/GELIJK/VERLIES)

Ook voor de 18 zou ik aparte tabellen maken: winst => vergoeding, gelijk => vergoeding, verlies => vergoeding. Dan kun je de eerste formule laten verwijzen naar deze cellen.

Het probleem van de 15 spelende en dus 3 niet spelende spelers moet ik nog even over denken, maar als je de vergoedingen gaat optellen zou je ze i.i.g handmatig kunnen verwijderen (omdat dit er toch maar 3 zijn).

En daarna proberen met fictieve uitslagen o.i.d.?

Ik kan helaad geen zip's openen... printscreentje maybe?

Liojkt mij bijna in orde.
Is reeds fantastisch, maar zou graag een kleine, voor mij moeilijke, voorwaarde aan willen toevoegen.
Bij optelling mogen er slechts 15 spelers geteld worden. Wij vertrekken van principe dat de meest verdienende spelers steeds opgesteld worden.
Hoe kan ik dit in de bijgevoegde bijlage bij aanpassen?
Verder moeten bij de optelling steeds de 2 trainers + kine toegevoegd worden.
Hopelijk ben ik wat duidelijk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pijltjes

Beste Luc,

kan je me in eenvoudige woorden meedelen hoe je aan de pijltjes komt waarmee men in jou voorbeeld het aantal gewonnen, verloren en gelijke wedstrijden veranderd?

elda

Elda,

Dit zijn schuifbalken.
Je vind ze via menu "Beeld-Werkbalken-Formulieren"
En dan is het de 2e vanaf rechts.
Klik er met de linker muisknop op,
en teken de schuifbalk op het werkblad.
Maak hem groter door
met ingedrukte linker muisknop een van de open rondjes
te verslepen.
Klik met rechter muisknop op de schuifbalk en kies voor
besturingselement opmaken en pas aan wat wenselijk is.

En oefening baart kunst.

Dank je wel Luc
Voila, weer iets bijgeleerd
Nooit te oud he

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan