Budgetlaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste,

Ik studeer Software Engineering, momenteel neem ik elke dag een dikke 17'' laptop mee die +-2-3 uur meegaat, zwaar is (zowel fysiek als binnenin).
Eigenlijk ben ik het wat beu om hier iedere keer mee te sleuren dus was ik op zoek gegaan naar een laptop die aan mijn eisen voldoet.

Ik heb een tijdje met een Galaxy Tab 2 10.1 gewerkt met extern toetsenbord, maar niet steeds ideal voor presentaties te geven ,..

Wat het moet zijn:

1) Minder dan 300 euro
2) Geen games ofzo
3) Batterij moet minstens 4 uur (een voor/na middag) meegaan zonder wifi en scherm op middelmatig (aula).
4) Powerpoint, Word, excel zeker
5) Android SDK kunnen draaien, emmuleren zelf is niet nodig (wat zowizo veel RAM,CPU zou gebruiken) dus enkel de IDE
6) VGA poort is geen must maar wel handig voor beamers. Ik ben niet van plan om veel een extern scherm aan te sluiten, maar mocht het
enkel HDMI zijn kan ik wel een adapter vinden
7) Goed touchpad, ik heb momenteel een laptop en het touchpad voelt niet aangenaam, daarom dacht ik aan HP omdat ik persoonlijk vind
dat de ribbeltje/puntjes in het touchpad het wel makkelijk maken.
8) Liefst numeriek toetsenbord(je)
9) Qwerty
10) Goede wifi
11) Minstens 2 usb poorten maar als het kan 3-4
12) geen acer of asus, heb ik altijd last mee gehad zoals losse schermen,...

OPTIONEEL
Deze dingen moeten er niet perse in als dit de prijs kan verlagen
1) Bluetooth
2) CD/DVD
3) Ethernet

Hoe ik het ga gebruiken:
1) Internet, opzoekwerk
2) Powerpoints bekijken in de les
3) Notities maken in word
4) Websites maken, maar gebruik meestal geen IDE dus moet geen probleem zijn
5) Voor programmeren denk ik dat ik toch nog steeds mijn grote laptop ga gebruiken, maar
het is vooral voor de dagen dat het wat rustiger is en ik niet met zo iets groot moet rondlopen.

Aan wat ik dacht: