Budgetlaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste,

Ik studeer Software Engineering, momenteel neem ik elke dag een dikke 17'' laptop mee die +-2-3 uur meegaat, zwaar is (zowel fysiek als binnenin).
Eigenlijk ben ik het wat beu om hier iedere keer mee te sleuren dus was ik op zoek gegaan naar een laptop die aan mijn eisen voldoet.

Ik heb een tijdje met een Galaxy Tab 2 10.1 gewerkt met extern toetsenbord, maar niet steeds ideal voor presentaties te geven ,..

Wat het moet zijn:

1) Minder dan 300 euro
2) Geen games ofzo
3) Batterij moet minstens 4 uur (een voor/na middag) meegaan zonder wifi en scherm op middelmatig (aula).
4) Powerpoint, Word, excel zeker
5) Android SDK kunnen draaien, emmuleren zelf is niet nodig (wat zowizo veel RAM,CPU zou gebruiken) dus enkel de IDE
6) VGA poort is geen must maar wel handig voor beamers. Ik ben niet van plan om veel een extern scherm aan te sluiten, maar mocht het
enkel HDMI zijn kan ik wel een adapter vinden
7) Goed touchpad, ik heb momenteel een laptop en het touchpad voelt niet aangenaam, daarom dacht ik aan HP omdat ik persoonlijk vind
dat de ribbeltje/puntjes in het touchpad het wel makkelijk maken.
8) Liefst numeriek toetsenbord(je)
9) Qwerty
10) Goede wifi
11) Minstens 2 usb poorten maar als het kan 3-4
12) geen acer of asus, heb ik altijd last mee gehad zoals losse schermen,...

OPTIONEEL
Deze dingen moeten er niet perse in als dit de prijs kan verlagen
1) Bluetooth
2) CD/DVD
3) Ethernet

Hoe ik het ga gebruiken:
1) Internet, opzoekwerk
2) Powerpoints bekijken in de les
3) Notities maken in word
4) Websites maken, maar gebruik meestal geen IDE dus moet geen probleem zijn
5) Voor programmeren denk ik dat ik toch nog steeds mijn grote laptop ga gebruiken, maar
het is vooral voor de dagen dat het wat rustiger is en ik niet met zo iets groot moet rondlopen.

Aan wat ik dacht:
1) Deze lijkt me wel iets: http://www.laptopshop.be/product/446459/category-52995-qwerty-laptops/hp-15-g092nd.html
Idd wel een trage CPU dus ik twijfel wat of het de Android SDK gaat kunnen draaien maar het zou geen 'ramp' zijn mocht
dit niet lukken
2) Chromebooks leek me ook wel wat, aangezien je hier ook direct alles mee hebt. Het zou niet zo erg zijn om dan geen eclipse,... te kunnen draaien maar enkel internet en google docs.
Alleen vind ik het wat zonde dat het even duur is als een betere windows laptop terwijl het in Amerika soms voor 150 euro of minder te verkrijgen is (en hier dan +- 300 euro)

Iemand een ander idee?

- Maxim

Laatst bewerkt:
Minder dan 300,- en dan wil je dat de accu minimaal 4 uur mee gaat? Vergeet het maar......

Kan wel;, ik heb zelf van de week een hp gekocht voor 270 euro nieuw, accu ging de gehele dag mee bij normaal gebruik.
Alles wat hij nodig heeft zit er op. Ik heb deze zelf aangeschaft voor standaard internetten, huis tuin en keukengebruik en te koppelen aan mijn muziekinstrument. Wat mij betreft voldoende voor die prijsklasse.
Incl. 2 jaar garantie

Prijs van jou link en die van mij is 100% hetzelfde, enkel is de CPU anders. Welke raad je aan?
de pc uit mijn link: HP 15-G092ND

kwa benchmark is jou cpu beter dus ik ga even zien of de site van jou link ook naar belgie levert/verkrijgbaar is

EDIT: op de site van jou link kan het helaas niet naar BE gestuurd worden maar dezelfde prijs is op Bol.com
http://www.bol.com/nl/p/hp-15-r085nd-laptop/9200000028193009/?country=BE

Ik ben dus nu enkel nog aan het twijfelen tussen de CPU aangezien de prijzen voor beide laptops hetzelfde zijn maar het verschil in CPU zo groot (energie?,performantie?,hitte?)
En het verschil dat de ene laptop Bluetooth heeft en de andere niet was toch optioneel en vind ik dus niet erg

http://bit.ly/1pPs7yt
^- CPU Benchmark staat in Bit.ly aangezien de URL [] bevatte wat conflicten gaf met BBCode

Laatst bewerkt:
Die andere is waarschijnlijk met een amd, mijn voorkeur gaat idd uit naar een intel voor hetzelfde geld.

ok hij is besteld (die met intel) ;),
bedankt voor het goede alternatief

Om deze vraag goed af te sluiten, de laptop is perfect.
Heb hem gisterenavond toegekregen en heb er van 9u tot nu (5-6 uur) mee gewerkt.
Wel even alle Cyberlink en HP brol eraf moeten gooien maar nu is hij perfect ;)
Snelheid valt goed mee voor de CPU. Hij kon met gemak Updates installeren + Dropbox syncen + 1080p film afspelen (VLC) en BTsync syncen
Visual Studio 2013 is zwaar maar hij kan het wel (maar meestal ga ik daar deze pc niet voor gebruiken).

Kwa bouwkwaliteit is het ietsje minder maar niet hinderlijk voor een pctje van <300 eur:
1) Functie toetsen blijven soms happeren
2) Eject knop bij de DvD tray werkt niet
3) Niet alles was goed in elkaar "Geklikt" (scherm, etc) maar nu in orde
4) Zit een filter voor de cpu fan wat opzich wel goed is, maar moeilijker schoon te maken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de feedback vd 1e ervaring. Fijn dat ie bevalt. Goede keuze dus.

Dit topic: ik zag dit net pas, een alternatief was een 14 inch Dell geweest, business model, duur nieuw maar betaalbaar 2nd hands (heb er al een aantal gekocht voor hier en mijn broer).
http://www.laptopcentrale.nl/product/535/Dell+Latitude+E5410+-+gebruikt.html
Wel: de accu. In zulke gevallen moet je bij dit model nog uitzoeken hoe lang ie mee gaat en 2nd hands moet je wellicht een nieuwe kopen, dus dat komt erbij.
Maar je hebt dan wel een Intel Core i5 520M 2400 Mhz, die een stuk hoger scoort.

Bedankt, maar aan de afbeelding te zien nogal dik en zwaar, 250GB is wat weinig aangezien ik nu al 200GB van de 450GB gebruik.
Ook ben ik niet echt voor 2de hands als het om laptops (en hun batterij) gaat

Je hebt een voor jou prima keuze gemaakt, voor de andere lezers een idee om mijn optie mee te nemen. Ik heb er wel goede ervaringen mee (gelukkig..).
Veel plezier en succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan