Buffalo WZR-HP-G300NH firmware vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb zojuist mijn nieuwe router binnengekregen die ik een poos geleden heb gekocht via ibood
Het gaat om dit type Buffalo WZR-HP-G300NH
Er staat de volgende firmware op: DD-WRT v24SP2-EU-US (08/19/10) std - build 14998

Ik ben eens gaan zoeken naar nieuwere firmware maar kan die niet vinden, wel van buffalo zelf.
Is er iemand die voor deze router wat tips heeft om er het beste uit te halen?

Die dd-wrt firmware is de 'professionele' versie van de firmware, zoals uitgegeven door de fabrikant. Een (mogelijk nieuwere) van die dd-wrt staat hier.
De gebruikersvriendelijke versie kan er ook opgezet worden.
Waarom denk je dat je 'verbetering' krijgt als je de 'gebruikersvriendelijke' firmware erop zet?

Handleiding: hier en een hele CD-rom voor het apparaat hier

Tijs.

Een handleiding ervan had ik al gevonden in het nederlands

Wel waarom ik hier op zoek ga is dat ik van UPC fiber power 60 heb hier. Als ik nu via newsleecher wat wil downloaden haal ik maar een snelheid van hooguit 2,5 MB/s
De computer zit bekabeld aan de router.

Tsja, dan zul je toch eerst een snelheidstest moeten doen naar de nieuws-server, want ik denk dat het probleem in je Internet-verbinding zit, niet in je router.

Alternatief zou je ook (als test) eens kunnen kijken wat er gebeurt als je (na een nacht de Internetmodem uit gehad te hebben en de buffalo losgekoppeld ervan) rechtstreeks een pc aansluit op de Internetmodem en dan gaat kijken of je sneller gaat/kunt dan 2,5 MB/s
Blijft het 2,5 MB/s, dan ligt het probleem in je Internetverbinding (danwel de route die genomen wordt naar de nieuws-server danwel beperkingen/problemen bij de nieuws-server zelf).

Tijs.

Deze pc is een andere pc dan de pc waar ik dat download, als ik hier een speedtest doe kom ik op een download snelheid van meer dan 50 Mbit/s. De zelfde snelheid haal ik ook bij die pc waar ik dat download.
Ik heb die test gedaan bij ziggo overigens

Denk dat ik het moet gaan zoeken bij de newsserver

Ik heb dezelfde router vandaag binnen gekregen.
Alles netjes geïnstalleerd, werkte prima.

Daarop de gebruiksvriendelijke, nieuwste firmware van de website geïnstalleerd en ik krijg het nu niet meer aan de praat.
Als ik de router al zie tussen de draadloze verbindingen, dan lukt het me nog niet om in te loggen met het wachtwoord.
Ik heb het geprobeerd met het wachtwoord wat ik bij de eerste firmware had ingesteld, met het wachtwoord wat op de router staat, maar ik kom er niet meer in.
Al gereset, maar dan zal haast het wachtwoord ook gereset zijn. Wat is het standaard wachtwoord?

De Nederlandse handleiding zou ik ook wel handig vinden. Ik heb hem alleen in het Engels.
Waar heb je die gevonden?

Bedankt vast!
Groetjes Marije

@Marije: Als ik je goed begrijp gaat het je hier om het 'draadloze netwerkwachtwoord'.
Lijkt me zinvol dat je bedraad het draadloze netwerkgedeelte opnieuw instelt, incl. het instellen van een (nieuw) draadloos netwerkwachtwoord.

Tijs.

Ik heb dezelfde router vandaag binnen gekregen.
Alles netjes geïnstalleerd, werkte prima.

Daarop de gebruiksvriendelijke, nieuwste firmware van de website geïnstalleerd en ik krijg het nu niet meer aan de praat.
Als ik de router al zie tussen de draadloze verbindingen, dan lukt het me nog niet om in te loggen met het wachtwoord.
Ik heb het geprobeerd met het wachtwoord wat ik bij de eerste firmware had ingesteld, met het wachtwoord wat op de router staat, maar ik kom er niet meer in.
Al gereset, maar dan zal haast het wachtwoord ook gereset zijn. Wat is het standaard wachtwoord?

De Nederlandse handleiding zou ik ook wel handig vinden. Ik heb hem alleen in het Engels.
Waar heb je die gevonden?

Bedankt vast!
Groetjes Marije

De handleiding staat in het topic op ibood. Dit is de link er naar toe, krijg je ook handleidingen van andere talen er gelijk bij
http://www.buffalo-technology.com/support/getfile/?WZR-HP-G300NH_EFIGS-NL-AR-Fi_manualv3G.zip

Wat ik zelfs merk is dat hier de sterkte van het draadloos signaal minder is dan mijn oude linksys. Heb nog geen andere firmware erop gezet.

Het is gelukt met de bedrade verbinding. Bedankt!
Ik heb ook het idee dat de ontvangst minder is dan mijn oude router.

De handleiding heb ik gedownload! Bedankt voor de link.

Nu maar eens proberen om een mediaplayer te verbinden ;)
Zo ben je wel even van de straat :)

Hallo,

Ik loop toch nog tegen problemen aan.
Mijn laptop heb ik verbonden, lokaal en internet.

Ip modem is 83.***.***.169
Ip laptop is 83.***.***.174

IP router is 169.***.**.88
Ook mijn telefoon had een 169... ip adres, maar nu weer niets meer.

Nu heb ik het vermoeden dat mijn laptop een ip heeft verkregen via het modem.
De modem ip range is volgens mij van 170-174 en die is dan nu vol?!

Klopt mijn vermoeden?
Hoe los ik dit nou op?
Klopt het dat mijn router een ip van het modem hoort te ontvangen en dan interne ip's uitdeelt aan de gebruikers in het netwerk?

Lijkt mij dat je draadloze router nu functioneert als Accesspoint/switch.
2 mogelijkheden springen bij mij op:
a. Je hebt een van de 4 LAN-aansluitingen op de modem van de provider aangesloten ipv. de Internet-poort.
Zie deze handleiding, pagina 11 van User Manual for User-friendly Firmware waar de Internet-poort zit (onderdeel 15).
b. Je zou de router kunnen hebben ingesteld als bridge ipv. router. Zie dezelfde handleiding, op pagina pagina 11 van User Manual for User-friendly Firmware waar het schakelaartje zit daaromtrent (onderdeel 9). Die moet je op Router instellen, dus in de stand "On".

Succes,

Tijs.

Het was jouw 2e optie!
Het knopje, waarvan ik gelezen dacht te hebben dat dat standaard op auto stond, heb ik naar on gezet. Het modem even opnieuw gestart en nu heeft mijn router het standaard ip-adres, zoals in de handleiding omschreven.
De andere apparaten volgen hierop. Lijkt dus opgelost :)

Bedankt!

Nu dan alsnog proberen om de media player er aan te hangen ;)
Wish me luck :D
Als je hier nog goede tips voor hebt ;) kan een hoop tijd schelen :)

[...]Als je hier nog goede tips voor hebt ;) kan een hoop tijd schelen :)

Overspeel je hand niet. :p Per slot heb je je vragen gesteld in een vraag van iemand anders (=satshow).

Wellicht heeft satshow nog wat tips. :cool:

Tijs.

Nog even over de stand "Auto" en "On": Ik denk dat de router in "Auto"-modus zich als switch gedroeg omdat je blijkbaar een blok ip-adressen hebt. Gebruikelijk is (bij particuliere abonnementen) dat je maar 1 ip-adres van je provider beschikbaar krijgt, en dan had de router (automatisch) router-modus gekozen in de "Auto" stand.
Vandaar dat je je router op "On" hebt moeten zetten om router-modus af te dwingen in jouw specifieke geval.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan