Buffer bij Nero loopt steeds leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lnwortel

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2002
Ik heb een Lite-On Cd brander 40 speed en een Pioneer DVD-speler. Als ik met Nero 5.5.9 een rechtstreekse kopie maak vanaf CD naar brander, looopt steeds mijn buffer leeg waardoor het branden erg lang duurt.
Ik heb al geprobeerd om op een trage snelheid te branden (32 speed ipv 40), maar ook dan hetzelfde probleem. Zelfs als ik van mijn harde schijf naar CD wil branden looopt de buffer steeds leeg.
Ik heb een PIII, 1 GHZ met 512MB geheugen. Draai onder XP. Heeft iemand ervaring met hetzelde probleem.
Thanks\
Louis

Heb je een virusscanner die actief bezig is toevallig ? Of een geplande taak zoals scandisk ofzo ?

Nee geen actieve scanner.
Wel Norton, maar deze scant alleen als ik opdracht geef.
Ook geen scandisk op de achtergrond actief.
Niemand anders ideeen??

Hoe heb je de brander en dvd-speler aangesloten, als ze op dezelfde IDE-kabel aangesloten zitten kunnen ze elkaar in de weg zitten, meestal ondervindt je dan problemen met on the fly branden.

Had ik ook met de nieuwste versie van Nero (ik heb ook een Lite-On). Ik heb die toen eraf gehaald en een oudere versie geinstalleerd en toen werkte alles weer prima.

DMA INSCHAKELEN!!!!!

Hoi!

Nou dit is een bekend probleem van de meeste branders. Dit komt doordat de instelling in apparaatbeheer van de IDE harddisk controllers standaard op PIO ingesteld staan. Verander deze instelling eens naar DMA (Direct Memory Acces) Wel even opnieuw opstarten!! Hierna zul je zien dat het branden vlekkeloos draait!!! Zorg wel dat je niet te veel programma's tijdens het branden in je geheugen geladen hebt!!

Nou succes ermee!!
groetjes Marcel

Allemaal bedankt voor tips
Probleem is opgelost doordat ik alle brandsoftware heb verwijderd. Daarna opnieuw alleen NERO geinstalleerd.
Tot nu toe draait het goed.
Keep your fingers crossed.
Thanks
Louis

Een andere mogelijkheid was overigens verouderde aspi drivers.....geloof ik..... :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan