buffer overrun detected

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacques0506

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
Ik krijg sinds enkele dagen deze melding op het moment dat ik mijn pc wil aanzetten.

Ik draai op Windows XP, en na enkele seconden volgt er een ander bericht, dat het systeem binnen 60 seconden wordt afgesloten, welk ook gebeurd.

Daarop heb ik een poging gedaan om een herstelpunt aan te maken, echter dit mocht ook niet helpen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, en zo ja, hoe is het probleem verholpen ?

klinkt meer als een virus.
type in je start balk shutdown -a draai dan een updated virus scannner.

Kijk eens of je bij die melding extra info krijgt over,

Welke applicatie (toepassing) veroorzaakt deze buffer over run...

Dit kan een software of hardware probleem zijn...

In veel gevallen worden buffer over runs veroorzaakt door Virus infectie en dergelijke...

Probeer eens of je via veilige modus in windows kan komen...
:confused:

Thanks

Bij het opstarten heb ik "shutdown" gedaan.
Daarna een herstelpunt gemaakt van enkele weken geleden, en vervolgens "Antivir" geinstalleerd en het hele systeem laten scannen.
Daarbij zijn enkele zogenaamde wormen verwijderd, en het lijkt erop dat de pc het nu weer doet zoals het hoort.

Zoniet, meld ik me weer.

Thanks voor de tips.

het is dus wel de bedoeling dat er een virus scanner geinstaleerd woor als je het net op,
gaat ;)
zal blaster wel geweeste zijn of een variant er van.

Antivir heeft ruim 2 uur gelopen en diverse "wormen" en diverse "trojan horses" gevonden die ik meteen heb ge-delete.
Nadat ik dit had gedaan heb ik nog het e.e.a. uitgeprobeerd op het net, en het lijkt er op dat de problemen verholpen zijn.

En ja, ik ga nu een goede virusscanner installeren, mij werd Norton aangeraden. De komende dagen bekijk ik ff welke dat ik zal gaan nemen.

Hopende dat de problemen nu voorbij zijn.

of het voldoende is wil ik niet beweren.
inet zit vol rommel

Norton raad ik af.
Hij is wel goed maar vreet processor rekenkracht tegenwoordig.
Ik zou voor de helpmij variant gaan van nod32 of een gratis scanner downloaden van www.grisoft.com die is ook erg goed. Verder is mcafee ook leuk maar kost weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan