Buffer underrun bij Nero 5.5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sickchrist

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Ik heb altijd Easy CD-Creator gebruikt, maar sinds kort heb ik Nero 5.5 op mijn Pentium II, Windows 98 geïnstalleerd. Bij Easy CD-creator lukte het namelijk niet om CD's ineens te branden.
Ik krijg echter bij elke brandpoging een bufferunderrun. Kan dit te maken hebben met de CD-brander (Philips 36610) of heeft dit andere oorzaken. Is mijn PC niet geschikt voor Nero?
Wie kan me hierbij helpen.

Laatst bewerkt:
Is je brander wel burn proof (staat meestal wel in de gebruiks aanwijzing)

Met mijn oude brander had ik zelf buffer problemen met sommige low budget cd-r

Als je bedoelt met Burn Proof of er mee te branden is, dan is het antwoord JA. Bij Easy CD Creator 3 deden de problemen zich niet voor. Het lijkt wel alsof met de nieuwere versies niet te werken is. Ik heb overigens ook diverse kwaliteit CDR's geprobeerd, maar telkens het zelfde resultaat.

Hoi, een buffer underrum ontstaat wanneer de data van de bron niet snel genoeg naar de brander stroomt. Dit kan komen doordat de twee branders op dezelfde ide poort staan, of dat de broncd niet vlot leest door vuil of krassen. Probeer eens op een lagere snelheid te branden.

groetjes

Lagere snelheid helpt ook niet (max. is overigens maar 2x300kb). Kan het zijn dat mijn Pentium II gewoon niet geschikt is voor deze brander?

Geplaatst door Sickchrist
Als je bedoelt met Burn Proof of er mee te branden is, dan is het antwoord JA. Bij Easy CD Creator 3 deden de problemen zich niet voor. Het lijkt wel alsof met de nieuwere versies niet te werken is. Ik heb overigens ook diverse kwaliteit CDR's geprobeerd, maar telkens het zelfde resultaat.

De (nieuwere) branders zijn burn proof dwz dat als ze het branden niet snel genoeg kunnen verwerken dat ze ff een pauze inlassen tot ze weer bij zijn

die van jouw heeft dat niet
Nu denk ik zel dat de nieuwere soft ware niet meer echt compatible is met je brander en dat je beter kan branden op een ouder versie

andere mogelijkheis is een nieuwe brander kopen
wat een aanrader is als je veel brand.

Ik denk inderdaad dat het de hoogste tijd is om een nieuwe PC aan te schaffen.
Iedereen bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan