Bufferen stopt op filmpjes van o.a. Uitzending gemist

Status
Niet open voor verdere reacties.

amibo

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Hallo,

Ik heb onlangs een Medion Akoya P6622 gekocht met Windows 7 (bij de Aldi)
http://aldi.medion.com/md98250/nl/?refPage=medion
Bij het terugkijken van uitzendingen van de televisie op internet, stopt na een tijdje kijken de buffering, het beeld staat helemaal stil.
Dat gebeurd ook in lage kwaliteit terwijl het laden van internet pagina's lekker snel gaat.
Mijn internet verbinding is draadloos.
en de verbinding is volgens de laptop uitstekend.
Ik heb het ook geprobeerd via het stopcontactnetwerkadapter maar dat geeft geen oplossing.

Wie weet de juiste oplossing?

Groeten,
Bob

Ik niet, maar mogelijk wel de oorzaken:

tot voor een paar maanden geleden speelden alle uitzendingen middels uitzending gemist vloeiend af. Sinds een maand of wat gaat de uitzending hangen en wordt er gebufferd. Veelal na een klein minuutje gaat de uitzending weer verder.

Mogelijke oorzaak 1 : aan de uitzending gemist zijde is er wat veranderd (geen servercapaciteitsuitbreiding en wél veel kijkers)?
Mogelijke oorzaak 2 : één van de Windows updates voor de mediaplayer heeft 'iets' gedaan waardoor het allemaal minder soepel verloopt..

Oplossing ? Schiet mij maar lek, ik weet 't niet.

Laatst bewerkt:
In Silverlight gaat het ook fout.
Zelfs Youtube geeft soms problemen.

Laatst bewerkt:
Klopt, bij mij ook, daarom hang ik mogelijke oorzaak 1 het meest aan.

Bij Youtube kan je nog de buffer laten vol lopen, maar bij uitzending gemist is dat niet mogelijk.

Vastlopen youtube en uitzendinggemist

Het is wellicht wel laat maar:
Op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem kwam ik op Helpmij
Mijn probleem is opgelost door:
met CTL+Alt+Del te kijken welke programmas in het geheugen is geladen en ik eigenlijk tijdens afpelen niet nodig heb

Na het stoppen van bv Google Talk is er kennelijk zoveel geheugen vrijgekomen dat Youtube gewoon weer afspeelt zonder hikken

Oplossing kan kennelijk zijn:
Zorg ervoor dat er geheugen vrijkomt door overbodige programmas (die kennelijk van het geheugen gebruikmaken )te stoppen.
draai ccleaner (register opschonen, cookies verwijderen)
draai cleanup (Letop ook wachtwoorden gaan weg)
Lukt dit niet dan
Via het programma orbit en RealMedia player kan je veel programmas van uitzendinggemist downloaden (Deze programmas werken niet met Silverlight wel met andere browsers)
Ron van der Sluis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan