Bug met afspeelsnelheid video/audio

• Onderwerp starter Onderwerp starter str
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

str

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik met Windows Media Player zitten spelen met de afspeelsnelheid van muziek en sinds dien doet mij computer het niet goed meer. Als eerst wordt muziek niet goed meer afgespeeld, hapert het en de snelheid klopt niet (het is vaak net iets trager). Echter, daar blijft het niet bij en ook niet alleen binnen Windows Media Player. Muziek in Spotify, VLC en eigenlijk overal wordt verkeerd afgespeeld en zelfs niet alleen muziek. Ook video's lijken stroperig te gaan zowel bij Windows Media Player als ook op YouTube. En het blijft niet alleen bij media: zelfs de metro interface van Windows hapert en loopt niet vloeiend.

Er zit echter niet helemaal regelmaat in. Als ik mijn computer opnieuw opstart of uit slaapstand haal is het de ene keer erger dan de andere keer. Zelfs al lijkt de muziek gewoon normaal af te spelen, hoor je af en toe een hapering, wat best storend is.

Ik heb mijn audio driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ik heb Windows Media Player verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar beide leveren geen resultaat op. (En ja, binnen Windows Media Player had ik de afspeelsnelheid gewoon weer op 1 staan).

Specs van mijn pc:
Intel i5 3570k
Moederbord: ASRock Z77 Extreme4 audiochip: Realtek ALC898 Audio Codec
8GB DDR3 1600MHz
Asus Radeon R9 280x

Besturingssysteem: Windows 8.1 Pro N

Hmm, ik heb een systeem herstel gedaan naar een punt voordat ik met de afspeelsnelheid van audio binnen Windows Media Player heb gespeeld en het heeft niet geholpen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Misschien heb je je muziek beschadigt met dit te doen? Probeer eens een nieuw liedje.
Als je graag met muziek knutselt raad ik je dit programma aan: http://www.virtualdj.com/download/
Volledig gratis en heel tof! Gebruik het zelf ook.

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.
Groeten,
CookieShop.

Het ligt niet aan het nummer, aangezien het niet alleen bij dat ene nummer een probleem is. Bij elk nummer heb ik het probleem dat het geluid stoort en zelfs trager wordt afgespeeld. En dat niet alleen: bij alle media dat wordt afgespeeld. Van muziek in Windows Media Player, tot video's in VLC, muziek in Spotify en zelfs video's op YouTube. En ook de metro interface lijkt stroperig.

Wat ook vreemd is, is dat dit niet constant het geval is. Als ik de computer de ene keer opstart heb ik er nagenoeg geen last van (alleen in de muziek hoor je af en toe een hapering), en de andere keer stoort alles heel erg.

Overigens: ik heb op een andere schijf Ubuntu geïnstalleerd en daar heb ik nergens last van. Het probleem lijkt dus echt in Windows te zitten en niet in de hardware.

Het help misschien om Windows te herstellen?
Als je niet weet hoe dat moet zeg het dan even dan leg ik het uit ;)

Groeten,
CookieShop

Hallo,
zal het even uitleggen hoe dit moet: kijk naar de afbeeldingen, normaal zijn deze duidelijk genoeg en anders moet je het maar even zeggen ;)

Stap1:
ScreenShot001 (2).jpg Stap2:ScreenShot001.jpg Stap3:ScreenShot002.jpg Stap4:ScreenShot003.jpg Stap5:ScreenShot004.jpg

Hopelijk is het duidelijk genoeg ;)

Er staat bij geschreven dan je geen bestanden verliest dus dan moet je niet eerst een bach-up maken.
Hopelijk lukt het!!
Groeten,
CookieShop

Laatst bewerkt door een moderator:
voordat ik dit doe is één ding mij niet helemaal duidelijk: worden alle software die ik heb geinstalleerd verwijderd of alleen apps in de metro interface?

Games, office, 3ds max, adobe software, enzovoorts

Hallo,

Maak een back-up van de programma's?
En daarna er terug zetten?

Groeten,
CookieShop

Ik zal eens kijken waarvan ik een backup van kan maken. Gelukkig heb ik in ieder geval al mijn belangrijke (en minder belangrijke) data op een andere schijf staan. Ik ga een aantal dagen op vakantie, dus het wordt waarschijnlijk volgende week pas voordat ik hiermee aan de slag ga.

Voor zover ik heb kunnen testen heeft het wel geholpen, maar ik had beter direct geheel Windows opnieuw kunnen installeren... Na dit vernieuwen was ik niet alleen de helft van mijn software kwijt, maar ook de helft van de drivers. Het kost meer tijd en moeite om uit te zoeken wat ik wel en wat ik niet opnieuw moet installeren, dan dat ik van scratch af aan was begonnen. De software heb ik klaar liggen, maar het is vooral jammer dat ik heel wat driver instellingen kwijt ben

Update
Nope! het heeft niet geholpen. Toch maar geheel Windows verwijderen en opnieuw installeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan