bugbear

• Onderwerp starter Onderwerp starter ral
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ral

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Zit bij mijn Pa thuis en heb met de tiscali online virusscanner het Bugbear virus gescant 36x!!
Zijn Norton doet niets meer!! Ik heb Mcafee erop
gezet maar ook deze wordt er steeds uitgegooid.
Nou heb ik een bugbear tool gedownload op aanraden van een van de mannen op deze site.
Maar nu?? Ik moet in de veilige modus opstarten (F8??)
en daan 2x scannen in deze modus maar hoe werkt dat??
(Win Me) of andere manier om dat ""kreng"" weg te krijgen..................

bvd
RaL

Uitleg. Gewoon opstarten met F8 in veilige modus. Zet Systeemherstel ook uit. Daarna scannen.

Groetjes,
Bennie

Dank je!!
Is nu gelukt! maar...................
Hij kan geen Bugbearvirus vinden????????????
Terwijl Tiscali on line virus scan duidlijk aangaf dat het om Bugbear ging??
Kon sommige via deze scanner verwijderen of cleanen maar een hoop ook niet....
Dacht hiermee de oplossing te hebben.

Een van jullie nog een andere suggestie?

groet ral

Denk niet dat Tiscali alles er al uit heeft gehaald want later op de avond haalde hij er weer 29 uit!!
Sommige kan je cleanen en deleten andere niet??
Ik zit ondertussen weer achter mijn eigen pc want na 5 uur "*****n" bij mijn Pa ben ik het spuug zat!

Ga morgen weer proberen om met de door jou aangeraden scanner te scannen.
In ieder geval bedankt zover!

Hoe kan het eigenlijk dat een virus je virusscanner
(Norton)( Mcafee) uitschakeld??
Als ik met muis naar icoon ging verdween deze gewoon!
En als ik via programma's wilde opstarten liet hij zich slecht enkele seconde zien waarna hij weer helemaal verdween??

Hier uitgebreide info over het virus. Virussen worden steeds slimmer en schakelen niet alleen anti-virusprogramma's uit, maar bijv. ook firewalls.

Wordt de virusscanner wel regelmatig ge-update? Norton had dat virus moeten onderscheppen.

Tip: download via Windows-update ook altijd de veiligheidspatches. Het virus maakt gebruik van een lek in IE. Door de patches worden die lekken gedicht. Schakel ook de voorbeeldweergave uit in je Outlook Express.

Groetjes,
Bennie

Bedankt Bennie!!

Ga proberen om via jou advies de variant tool te downloaden.
Hopelijk dat deze het virus vindt en kan opruimen.
Ik hou je nog op de hoogte........

Groet Ral

Virussen worden steeds slimmer en schakelen niet alleen anti-virusprogramma's uit, maar bijv. ook firewalls.
Kunnen virussen de virusscanner alleen uitschakelen als het niet de nieuwste versie is, of ook als het de nieuwste versie is?

Ik heb eigenlijk geen idee..........
Maar mijn vader gebruikt Norton2001 (oud dus)
en ik gebruik ook een ouwere Mc afee (4.5.1)

Misschien iemand anders een antwoord?

Groet Ral

ze kunnen zowel oude als nieuwe anti-virus software uitschakelen, zoalng er niet de meest recente virusdefinities gedownload zijn. ALs dat wel het geval is wordt het virus onderschept en kan dan zijn "werk"niet doen.

Dank je Heinikken...

is duidelijk lijkt me!

Ik ga vandaag de 2e anti bugbear tool proberen en hoop dat ik dan van probleem af ben..

Groetjes Ral

Geplaatst door ral
Hoe kan het eigenlijk dat een virus je virusscanner
(Norton)( Mcafee) uitschakeld??

ral,
Ik hoop niet dat je zowel Norton als wel Mcafee op de computer hebt. Zoja, haal verwijder dan een van de twee omdat als je ze alle twee erop het staan, dan doen ze het allebei niet en kunnen er dus zonder probleem virussen binnendringen.
Daarnaast is het zo dat de virus scanners elkaars virus definities als vrussen gaan zien en dus elkaar's virus definities elke keer verwijderen omdat die als virussen worden gezien.

Daarnaast is Norton antivirus 2001 niet echt een effectieve virus scan meer. De technologie die het gebruikt is verouderd en de nieuwste virussen kunnen NAV 2001 snel corrupt maken.

Doe een upgrade naar NAV 2003 en je bent dan een stuk beter beschermd tegen nieuwe virussen.

De upgrade is hier te krijgen:
http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan