Buiten frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Als ik de demo van Harry Potter and the Order of the Phoenix opstart, gaat mijn monitor op standby en krijg ik een melding (van mijn monitor) waarop staat:

Buiten frequentie

Energiebeheer

Wat moet ik hieraan doen?

Mijn monitor is van Fujitsu Siemens en mijn videokaart is een ATI Radeon X550.
Ik heb DirectX versie 9.0c.

Als ik naar het menu van mijn monitor ga, zie ik op een gegeven moment staan:

48.4KHZ / 60.0HZ

Ik weet dat dit iets met de frequentie te maken heeft, maar ik weet niet wat.

Alvast bedankt, Joren

Heb je de laatste drivers van je videokaart?

Probeer in ieder geval de frequentie hoger te zetten door rechts te klikken op je bureaublad en vervolgens naar eigenschappen> instellingen en dan in dat schermpje naar Geavanceerd. Daarna op beeldscherm klikken en de frequentie aanpassen naar 75 hertz of hoger (ligt eraan wat je beeldscherm aan kan) Denk wel om de driver van de videokaart, als die neit up to date is kan het zijn dat je het aantal hertz niet aan kan passen. Dus eerste de videokaartdriver even checken,

Probeer daarna nogmaals het spel te spelen.

Succes

Dat aanpassen naar 75Mhz kan alleen bij een CRT monitor. Bij een TFT/LCD heeft dat geen zin er kan er zlefs voor zorgen dat je helemaal geen beeld meer hebt!!

Dat aanpassen naar 75Mhz kan alleen bij een CRT monitor. Bij een TFT/LCD heeft dat geen zin er kan er zlefs voor zorgen dat je helemaal geen beeld meer hebt!!

Dat mag wel zo zijn, maar er staat niet bij of het in dit geval een CRT een TFT betreft. En mijn TFT staat toch echt op 75Hertz. Dit geldt bij mij voor de opties van de monitor zelf als de opties die via de computer zelf aan te passen zijn.

Sorry, ik was het vergeten te zeggen. Ik heb een TFT/LCD scherm. Ik zal het even gaan proberen.

Ik heb de frequentie verandert naar 75, maar ik krijg nog steeds een melding als ik het spel opstart. Ik zal nu even de nieuwste drivers installeren.

Het werkt niet. Ik heb de laatste Ati Catylyst driver gedownload, maar het werkt nog steeds niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan