frankster27
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 aug 2009
Hallo, ik zag hier ook vragen voorbij komen wat betreft geaard en ongeaarde stopcontacten.
Mijn vraag is de volgende.
Ik heb in mijn logeerkamer 1 ongeaard stopcontact.
Ik wil buiten nu 1 geaard stopcontact aanleggen.
Mag ik een aansluitsnoer met geaard kabeltje en de andere kabeltjes aan de ene kant en stekkertje aan de andere kant aansluiten(stekkerkant uiteraard) op mijn ongeaarde stopcontact en de kabeltjes in mijn geaarde stopcontact buiten(balkon) plaatsen.
Of is mijn geaarde stopcontact buiten dan alsnog ongeaard doordat de stekker in een ongeaard stopcontact binnen zit? Ik heb maar 1 stopcontact in die logeerkamer, maar er zitten wel meer stopcontacten verder in mijn huis op die groep.
Ik wil bijvoorbeeld mijn laptoppie daar insteken buiten of een leuk lampie.
Ik hoor het heel graag,
Vriendelijke groet,
Frank
Mijn vraag is de volgende.
Ik heb in mijn logeerkamer 1 ongeaard stopcontact.
Ik wil buiten nu 1 geaard stopcontact aanleggen.
Mag ik een aansluitsnoer met geaard kabeltje en de andere kabeltjes aan de ene kant en stekkertje aan de andere kant aansluiten(stekkerkant uiteraard) op mijn ongeaarde stopcontact en de kabeltjes in mijn geaarde stopcontact buiten(balkon) plaatsen.
Of is mijn geaarde stopcontact buiten dan alsnog ongeaard doordat de stekker in een ongeaard stopcontact binnen zit? Ik heb maar 1 stopcontact in die logeerkamer, maar er zitten wel meer stopcontacten verder in mijn huis op die groep.
Ik wil bijvoorbeeld mijn laptoppie daar insteken buiten of een leuk lampie.
Ik hoor het heel graag,
Vriendelijke groet,
Frank