Buiten kantoornetwerk geen DNS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Wij zitten sinds vorige week in een domein migratie van ons locale domein naar een globaal domein. Hierbij hebben wij nu 2 domain controllers:
De oude vans ons domein
De nieuwe van het globale domein

Sinds wij de domain controller van het globale domein hebben kunnen verschillende laptops thuis neit meer op internet. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit alleen de laptops met VPN zijn en of alle laptops met VPN er last van hebben.

Als je kijkt bij ipconfig /all zie je dat er 3 dns servers in de dns server search list staan.
1 van de oude domain controller
1 van de nieuwe domain controller
en ik denk 1 van de VPN verbinding

kan het zo zijn dat windows maar 3 dns servers in deze lijst kan hebben?

In de command ipconfig /flushdns doen werkt niet.
Een ip handmatig invoeren met alles erop en eraan werkt ook niet.
Als je google.nl probeert te pingen werkt het niet
Als je google.nl op ip adres pingt werkt het wel

Iemand een idee?

Edit:
We zijn er nu achter dat ook mensen zonder VPN hier problemen mee hebben

Het is alleen bij de mensen met 3 dns adressen in de dns server lijst.
Mensen met maar 2 adressen in de dns adressen lijst kunnen thuis wel internetten.

Laatst bewerkt:
Zonder VPN verbinding zijn de DNS servers op het werk vanuit huis niet te bereiken lijkt me.

Werken jullie niet met DHCP? Dan krijgt de gebruiker op de zaak de juiste DNS en thuis via zijn eigen router.

Inderdaad,

Maar op de een of andere manier krijgen de laptops thuis geen dns meer via hun eigen router.

Dit heeft voor de migratie wel altijd gewerkt, maar sinds we dus de 2 domeinen met elkaar verbonden hebben met een trust, die er is tot het hele netwerk gemigreerd is, kunnen de mensen thusi niet meer internetten.

Ook niet als men dus het ip adres, subnetmask, default gateway en dns handmatig goed zetten. Het routeren naar het internet werkt wel want je kan de site google.nl openen doe het ip adres van google in iexplore in te typen.

Wat opgevallen is, is dat je bij de computers met internet problemen buiten het kantoor je 3 dns servers hebt staan onder Windows IP-configuratie
DNS-achtervoegselzoeklijst

Bij de laptops met daar maar 2 dns servers hebben werkt internet wel.

En skype werkt ook thuis bij de mensen. Dit is waarschijnlijk omdat skype op IP basis werkt en dus geen dns nodig heeft.

Naar mijn mening wijst alles naar de dns maar ik krijg het niet opgelost :S

Opgelost

Opgelost.

Het lag aan de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\DNSClient

Nadat we de sleutel DNSClient helemaal verwijdert hadden werkte het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan