Bulletproof gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Purplesun

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb via de heldere handleiding Bulletproof geinstalleerd en via uitvoeren/cmd/telnet 127.0.0.1 21 gecontroleerd en contact gekregen.

Ook kan ik toegang krijgen als ik in een browser ftp://127.0.0.1 invul.

Hoe kan ik anderen laten inloggen op de door mij geslecteerde mapjes?
Wat laat ik ze invullen bij Wsftp? Mijn IP adres? of 127.0.0.1 of wat anders.

Je moet het externe ipadres geven b.v. ftp://192.168...
als je achter een router zit moet je je poort forwarden weet niet welke provider je hebt maar zou poort 21 niet gebruiken omdat sommigen providers niet toestaan dat je een server draait,en de poort dus blokkeren.
gebruik liever een poort vanaf 1024 dan gaat het waarschijnlijk zeker goed.
succes

Geplaatst door DRADA
Je moet het externe ipadres geven b.v. ftp://192.168...

192.168.x.x is een prive range hoor :) Is dus voor binnen je eigen LAN netwerk. Dus enkel voor computers die in je eigen netwerk staan. Als je wilt dat ook mensen vanaf het internet erbij kunnen (waar ik dan even vanuit ga), dan zul je je internet IP adres moeten opgeven.

Je internet IP adres kan je bijvoorbeeld zien op http://www.mijnip.nl/

Poort 21 zou je overigens altijd eerst kunnen proberen, dit omdat het een standaard poort is, en je andere mensen anders altijd moet uitleggen wat ze moeten instellen.
Als je provider het niet blijkt te ondersteunen, kun je altijd nog een andere poort proberen.
Indien je problemen hebt met het configureren van een eventuele router, kun je het hier altijd nog vragen.

Nb.: het adres 127.0.0.1 (Localhost) is een lokaal adres. Dit kan je alleen gebruiken om op je eigen machine, je eigen machine te benaderen. Iedere computer (met TCP protocol) die 127.0.0.1 probeert te bereiken, zal zichzelf proberen te bereiken.
Dat is dus handig om lokale je server applicaties te testen zoals je gedaan hebt, en om te zien of het TCP protocol goed werkt.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan