Bullguard betaald houden of goed alternatief op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb een nieuwe PC (dec 2009) windows 7. Daar zit een proefperiode van Bullguard op. Anti virus en Spyware.
Als provider heb ik Ziggo.

Op mijn vorige PC had ik Avast. Die nam altijd flink tijd om updates te installeren maar werkte altijd erg goed en die pc was ook veel trager.

Welk antivirus programma (freeware?) adviseren jullie?
 
Gratis: AVG of Microsoft Security Essentials...
 
@mnb

Voordat je een ander securitypakket installeert, verwijder dan eerst de voorganger - in jou geval Bullguard - via het configuratiescherm > Programma's en onderdelen ....
Er kunnen anders conflicten ontstaan.
Ik ken Bullguard niet zo goed, maar zélfs na het verwijderen (zoals hierboven aangegeven) kunnen er nóg restanten van het (tijdelijke) pakket aanwezig zijn die voor conflicten en vreemde meldingen zorgen.
Mocht dat bij jou het geval zijn, volg dan de volgende procedure:
1. Verwijder eerst Bullguard via het Configuratiescherm, zoals hiervoor aangegeven.
2. Start de computer opnieuw op en verwijder nu de map waarin het programma was geïnstalleerd (je vindt vast wel iets onder 'Program files' of 'Programs')
3. Clean hierna het register; een goeie is Eusing
4. Start hierna de computer opnieuw op.
5. Installeer nu het nieuwe antivirusprogramma.

Hier vindje AVG-free: klik
Kier voor het exe-bestand van 81.6Mb en sla het eerst ergens op.
 
Heb Bullguard verwijderd via config programms. Daarna opnieuw opgestart en gezocht via zoekmachine, daar map verwijderd, stonden er nog meer maar konden niet allemaal weg.
Daarna stond er toch niks meer toen ik zocht.

Eusing uitgevoerd, heeeel veel meldingen : invalid file or folder. Wat moet ik daar nu mee?
 
De gevonden 'missers' staan als het goed is allemaal aangevinkt.
Dan klik je op 'Repair registry issue'.
Alle meuk wordt nu uit het register verwijderd.
Na herstart ben je er écht vanaf.
 
Okay ik heb repair aangeklikt, kreeg toen wel een melding dat een aantal niet konden worden gerepareerd?!

Maar zal wel goed zijn nu denk ik.

:thumb:

Dank!

En de Beste wensen voor 2010:)
 
De enige manier om je Windows problemen echt op te lossen, is het systeem te laten versnellen met 9,8m/s2
intrigeert me wel.

Hoe doe je zoiets? Ik heb een gloednieuwe PC met wat software problemen, ook nadat ie teruggezet is naar de fabrieksinstelling...
 
De enige manier om je Windows problemen echt op te lossen, is het systeem te laten versnellen met 9,8m/s2
intrigeert me wel.

Dit is de versnelling die je krijgt door de zwaartekracht..... dus bijvoorbeeld wanneer je de PC (liefst van 10 hoog) het raam uit gooit......... Is niet echt serieus bedoeld.... (was een acceptabele oplossing voor desparate Vista gebruikers)

Welke antivirus ga je nu installeren? AVG is goed maar ook MSE (gratis te downloaden bij Microsoft) heeft zeer veel tests zeer goed doorstaan, vooral wanneer het ging om rootkits.

Met welke soft heb je problemen?
 
Ik heb inmiddels AVG geinstalleerd.

Als ik internet of mail wil opstarten krijg ik steeds probleemoplossing. Moet dan het programma door en dan doet ie het weer.

Provider wees naar fabrikant. Die zei me de PC terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Dat heb ik gedaan en Office 2000 Professional geinstalleerd. Dat kan in windows 7.

Nu dus nog steeds die melding. Als ie eenmaal probleemoplossing door is dan kan ik later wel opnieuw opstarten en dan doet ie het soms toch direct.

Dit is wel een software probleem. En jammer want de pc is best snel en dit vertraagd enorm...
 
Office 2000 in Windows 7... daar lopen de meningen over uiteen. Vooral Outlook schijnt veel problemen te geven (WAB.dll error). Office 2003 en 2007 zijn wel 100% compatible....
 
Verwijder AVG volledig en installeer Avast! Home Edition, die is goed, gratis en vertraagd je computer niet!
Ik gebruik het al bijna 5 jaar en heb nog nooit problemen gehad!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan