Buma Stemra Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hoi allemaal!

Ik heb laatst iets ontdekt wat nog bijna niemand heeft gedaan! Jullie hebben allemaal vast wel eens gehoord van het virus "Buma Stemra". Het is een heeeeeeel irritant virus wat lastig te verwijderen is!

Sinds Buma Stemra is aangepast en het niet meer met de kaspersky rescue CD gerepareerd kan worden hebben veel mensen het niet weg kunnen halen!

Ik heb uitgevonden hoe het moet en zal het hier onder uitleggen:

1. Sluit je PC af.
2. Start Je PC op.
3. Terwijl op je scherm staat: "Windows starten" gebruik je de powerknop op je PC om de computer uit te schakelen.
4. Nu meot je je PC weer opstarten.
5. i.p.v. dat de PC normaal opstart krijg je nu eerst een keuze: "Normaal opstarten" of "Opstartherstel (aanbevolen)".
6. Klik op aanbevolen, je computer zal nu Windows bestanden gaan laden.
7. Volg de stappen van opstartherstel (tijdens het herstel ook wel systeem herstel genoemd) en laat het gewoon zijn gang gaan.
8. Zoadra opstartherstel klaar is start de PC opnieuw op en is Buma Stemra verwijderd!
(9. Voor de zekerheid is het goed om nog 1 keer je virusscan over je PC te halen, Buma Stemra wilt af en toe een ander virus mee nemen!)

Ik hoop dat dit heeft geholpen heb je nog vragen reageer dan gewoon ik zal zo snel mogelijk antwoorden!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Het is niet toegestaan binnen 24 uur je topic omhoog te kicken.(Daarom tweede bericht verwijderd) Daarbij hebben we een aanpassen functie op het forum. Tevens je titel iets aangepast.

en hoe kom je hierbij dat 'nog bijna niemand dit heeft gedaan'? ik heb dit virus zelf ook een paar keer hersteld voor een aantal kennissen en had er absoluut geen problemen mee...

prima dat je tips biedt om te helpen, maar misplaatste arrogantie ('Ik heb laatst iets ontdekt wat nog bijna niemand heeft gedaan' / 'Niet zeggen dat dit niet werkt! Ik heb het zelf al meer dan 5 keer succesvol uitgevoerd!') is hier zeker niet op zijn plaats... je hebt geen wereldwonder ontdekt.

Laten we blij zijn dat iemand zich zo uitslooft en duidelijk vertelt hoe dat virus verwijderd kan worden!!!
Ik wist het niet hoor. En ik weet zeker dat velen het ook niet weten.
Ik vind het ook heeeeeeeeelemaal niet arrogant!!!!!!!!!!

Hej wat nou arrogant, ik heb heel het internet (oke beetje overdreven) afgezocht naar een oplossing en de beste was met Kaspersky rescue CD, alleen heeft Buma Stemra zich vernieuwd/verbeterd waardoor die techniek nu uitgesloten is. ook werkt veilige modus niet/slecht. Dit is dus een van de weinige manieren om het virus weg te halen. (Ik zei dat ik iets speciaals had gevonden omdat het nergens anders te vinden is op internet!+ik ben pas 14 laat mij ook eens genieten)

Kun je ook even vertellen hoe je die virus kan oplopen? met wat voor downloads?

Handig om te weten, om dit te voorkomen ;)

Hej wat nou arrogant, ik heb heel het internet (oke beetje overdreven) afgezocht naar een oplossing en de beste was met Kaspersky rescue CD, alleen heeft Buma Stemra zich vernieuwd/verbeterd waardoor die techniek nu uitgesloten is. ook werkt veilige modus niet/slecht. Dit is dus een van de weinige manieren om het virus weg te halen. (Ik zei dat ik iets speciaals had gevonden omdat het nergens anders te vinden is op internet!+ik ben pas 14 laat mij ook eens genieten)

nee, je bent pas 14 en hebt gewoon niet goed gezocht en daardoor overschat je je eigen kunnen, terwijl dit niet bewijst dat jij iets nieuws hebt ontdekt, het bewijst dat je niet kan zoeken en misplaatste arrogantie vertoont.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je krijgt het virus vaak bij Minecraft downloads, vooral op minecraftdl.com moet je erg goed oppassen! En Exanple stop met posten op dit forum anders haal ik er een admin bij vanwege beledigen!

@gast0230
Wat moet je doen als je Windows XP hebt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wilt iemand deze topic sluiten, het is goed bedoeld maar heeft totaal geen nut, en er word hier beledigd

A

Reactie

Ten eerste, op ndie pagina staat geen uitleg hoe je het moet verwijderen, ten tweede, het is niet de eerste link, ten derde bij elke windows versie werkt dit hetzelfde, ten vierde sluit dit topic niet mensen hebben er wat aan en als iedereen zich gewoon er buitenhoud als hij-zij er niets mee te maken heeft is het een stuk gezelliger!

Dus bekken dicht en leer er wat van (Normale vragen stellen mag natuurlijk wel)

Wat een nieuws zeg!! Je hebt echt een wonder verricht.

Je verdient echt een medaille voor je uitvinding!
Dit wisten meer mensen al, en het staat al op verschillende fora(s).

btw: Niet iedereen heeft systeemherstel aan staan, daar moet je ook nog is op letten ;).
daarom gebruiken mensen de Kaspersky Rescure software van Kaspersky.

Hoe te werk staat hieronder beschreven.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.

Download de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Reactie

Ik heb al gezegd, de truc met de kaspersky rescue CD WERKT NIET MEER! Buma Stemra is aangepast en kan nu niet meer op die manier worden verwijderd, en nog één keer niet posten als het niet over mijn uitleg gaat!

Topic gesloten. Kennelijk kan men niet normaal met elkaar een discussie voeren. Ik zie nogal "venijnige" berichten naar elkaar. Hier is Helpmij.nl niet voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan