Bundespolizei virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oshikuru

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Okey ik ben ten einde raad. En probeer mijn geluk op dit forum als mijn laatste redding.
Ik heb gisteren een virus opgelopen. Na een beetje op het net te zoeken ben ik er achter gekomen dat het om het bundespolizei virus gaat.
Verder heb ik naar oplossingen gezocht op het net. Ik ben een IT student dus ik weet redelijk goed wat ik doe.
Ik heb ook naar deze post gekeken en het virus is vrijwel hetzelfde alleen kan ik niet in safe mode opstarten.
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/25-Geïnfecteerd?

Maar alle oplossingen maken gebruik van de safe mode. Als ik dit probeer te doen dan krijg ik hetzelfde scherm als bij het normaal opstarten.
Ik heb alle safe modes geprobeerd maar geen enkele werkt. Ik hoop dat dit een beetje voldoende informatie geeft in mijn probleem.

B.v.D

Nee, het probleem ligt zo. Wanneer ik de computer in safe mode opstart vraagt het mij weer in te loggen. Wanneer ik dit doe verschijnt het scherm weer van het virus. Ik kan niks doen bij het scherm. Als ik langs dit scherm kan komen kan ik het virus wel verwijderen.

Ja en dat is hetzelfde verhaal. Vandaar dat ik op dit forum post. Bij alle tutorials zie ik dat iedereen met de safe mode kan opstarten. Bij mij blijkt dit niet het geval en blijft het scherm gewoon terug keren. Hierdoor kan ik niks uitvoeren om het virus te verwijderen.

Ik heb de laptop met het virus erbij gepakt en bij het opstarten in de safe mode geeft die het volgende bericht:

Een helemaal wit scherm met de volgende 2 regels tekst.

Please wait while the connection is beeing established.

en

Bitte warten Sie wahrend die verbindung hergestellt wird.

:confused: Kijk in taak-beheer of die activiteit ook aanwezig is en stop maar die daar, of toevallig ook in msconfig is, daar dat uitvinken dan, en installeer maar '''Trojan Remover'' en ev. ook ''XoftSpySE Anti-Spyware 7.0'' die zou wel je moeten 100% helpen dat verwijderen ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik kan task manager niet starten dit word waarschijnlijk ook geblokkeerd door het virus.

:( Uuuch jej .. in veilige modus ook nie ??:confused:
--------------
Je kan namelijk Trojan R. en X-Spy in veilige modus wel draaien ..:thumb:

Laatst bewerkt:
Nee dan verschijnt het witte scherm weer met de twee regens:

Please wait while the connection is beeing established.

en

Bitte warten Sie wahrend die verbindung hergestellt wird.

Als ik hem in de normale veilige modus start dan hoor ik wel dat een piepmelding maar verder gebeurd er niks.
Ik kan geen Alt+Tab (Af en toe zie ik het beeld meer kan nergens heen verranderen), Alt+F4 werk ook niet, Ctrl+R werk ook niet.
Alleen kan ik Ctrl+Alt+Del doen en task manager starten waarna die weer gewoon bij het witte scherm komt en geen task manager start.
Ik denk ook niet dat die op de achter grond draait want ik kan er ook net heen alt+tabben.

:confused: Aach jonge da's nie best ...:confused: ALS ik jou was ik zou dan per direct windows opnieuw instaleren .. die kan je met die manier zoals op youtube nie verwijderen, geloof je me a.u.b. ...:(

Ja als het mijn eigen laptop was geweest zou ik dat zo hebben gedaan. Maar aangezien ik een stagair en het op mijn laptop is gebeurd weet ik hier niet echt raad mee. Dus ziet het ernaar uit dat ik dit maar gewoon moet melden bij mijn begeleider. Ik kan een HP recovery uitvoeren maar als ik dit doe raak ik alle software kwijt op de laptop. Misschien als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik die graag. bedankt voor alle hulp zo ver.

Ik heb nog een beetje lopen rotzooien. En ik ben er achter gekomen dat de task manager is disabled.
Wanneer ik Windows teken + Tab gebruik kan ik de fout meldingen zien maar deze niet naar voren halen.

De melding zegt: Task manager has been disabled by your administrator.

:) Kijk das' mooi ..:thumb: dus misschien heb je nog kans op die manier zoals ik zei ( ALS je zo en op die manier wil ? :( )

:confused: Je zei dat die PC ( Laptop ) van je begeleider is ?? nou in dit geval dan moet je ff h'm vragen of je ook zo mag doen :confused: anders hij zelf windows her-installeren zou moetten ..:(
--------------
Weetje licentie voor volledige XoftSpy is nie gratis en ook voor Trojan Remover niet ...:( ( helaas ) .....

Laatst bewerkt:
Nou sinds ik een stagair ben hoopte ik hier op mijn eigen houtje onderuit te komen. Straks vat mijn begeleider het verkeerd op en ben ik mijn stage kwijt.
Ik bedoel een ITer die een virus oploopt is een raar gezicht. Al moet ik zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe ik dit virus heb opgelopen. Ik heb niks gedownload en was gewoon aan het surfen en van het een naar het andere moment. Kreeg ik het politie scherm met dat ik illegaal muziek zou hebben gedownload en dat deze blokkade alleen opgeheven kan worden door een paysafecard te kopen. Ik vond dit raar en ging het dus een beetje onderzoeken en kwam er achter dat het een virus is. Ik heb alle megelijkheden geprobeerd en geen werkte omdat bij de safe mode ook gewoon het scherm mee gaat wanneer ik inlog. Ik denk dat deze post gesloten kan worden aangezien ik denk dat de enigste oplossing die overblijft is het opnieuw installeren van windows.

:confused: YEP ...dit is wel zo, maar of begeleider dat ook weet ? zijn ze nie misschien iets van data's belang en dat hij niet kwijt raken wil, ( backup is zeer belang ! ) ...:(

Laatst bewerkt:
Dit virus kan wel van de computer verwijdert worden !!!
Hoe komt dit virus op de computer terecht?
Door je windows en je andere software niet up to date te houden .
Hoe het virus verwijderen , lees hier.
En wat nog belangrijker is. Wie nog niet besmet is met dit virus de nodige voorzorgen te nemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
:( Ech seniorke hoezoo leg je niet uit liever hoe je virus verwijderen wel kan ? op je site staat helemaal geen uitleg over, of je tig talen link's klikken moet zodat je iets vinden kan:( ...let op ! die laptop is niet van die jonge zelf ...:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan