Bundespolizei virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winter1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Daarnet besmet geraakt met dit rotvirus. Als ik niet in veilige modus boot komt er een overlay op mijn scherm die ik niet weg krijg. Ik heb even gegoogled, maar kon niet echt vinden hoe ik het kwijt raak. Kan iemand me helpen?

edit: Blijkbaar in het verkeerde onderdeel, sorry.

Laatst bewerkt:
In het vorige Bundepolizei-onderwerp had ik al geschreven dat je dat soort grappen absoluut niet met een usb-stick te lijf moet gaan, overigens door die TS aan den lijve ondervonden!

Welke link bedoel je trouwens? Alle gegeven links in het andere onderwerp heb ik in mijn laatste bericht bijgewerkt daar & zijn naar mijn beste weten operationeel.

@ TheKnight,
Het is mijn eigen gegeven link waar de download link niet van werkt, dit heb ik gecorrigeerd door het noemen van de pagina van Kaspersky waar je het kunt downloaden en waar betere uitleg staat over het gebruik van dit programma.

Het is trouwens de reputabele anti-virus maker zelf die het tooltje levert om het op een opstartbare USB stick te zetten en ik sta open voor ervaringen van anderen maar heb de door jou genoemde situatie en de gebruiker TS niet gevonden. Het programma dat Windows moet repareren wordt gedraaid voor dat Windows start en dat is in principe omdat virussen dan nog niet actief zijn. Ik ben dus sceptisch over deze waarschuwing. Het scheelt gewoon een CDRom en een heleboel draai-lawaai als je een USB stickje gebruikt. Als je computer wil opstarten van USB dan kan je dat gerust doen.

Ja, sorry, er was er in die tijd nog zo een, het Buma-Stemra-virus, & ik bedoelde dus dit bericht daarin:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-vergrendeld?p=4415589&viewfull=1#post4415589

Nadeel van dat onderwerpen hier niet hergebruikt mogen worden, behalve dat het veel ruimte kost raakt relevante informatie gefragmenteerd.

Kijk, de ontwerpers van Kaspersky, F-Secure, etc.., goed opgeleide systeembeheerders weten waar ze op moeten letten & wat wel of zeker niet te doen. Zo iemand kan je met een usb-stick doorgaans wel op pad sturen, met succes.

Echter, de doorsnee huis-tuin-kantoor-keuken-gebruiker die hier met een hulpvraag komt, mist die kennis & ervaring. Bovendien zijn die doorgaans in een staat van paniek omdat ze met hun neus op het feit gedrukt worden dat ze wel eens hun hele levenskroniek & meer voorgoed kwijt kunnen zijn.

Als Helper via een medium als een forum zoals dit is het dan je albijna onmogelijke taak om te voorkomen dat de Helpie een verkeerde catastrofale handeling uitvoert.

Een CD/DvD kost amper 2 kwartjes, & kan meerdere malen later toch weer van pas komen. Gebrand op een schone computer, is dat onbesmettelijk. In tegenstelling tot een USB-stick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan