bureablad met pictogrammen vastzetten in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretlicht

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
beste .....

ik heb een aantal computers hier in het netwerk met windows 7 erop.
het probleem is met die computers elke keer als je ze aanzet en inlogd op het netwerk
zijn de pictogrammen weer helemaal verplaatst. nu is mijn vraag aan jullie. is er een manier om een bureaublad te maken met de pictogrammen er vast op zodat je ze niet meer kan verplaatsen maar toch bruikbaar zijn. zonder dat je bepaalde functies uitschakeld?

groeten Pretlicht!

speel je veel games? of iets anders waardoor je resolutie misschien de hele tijd veranderd.

zet ze maar eens in gewillige volgorde en verklein je scherm naar bijv. 800x1200 en dan weer naar je eigen (bij mij: 1366x768) dan zijn ook mijn pictogrammen door elkaar.

daarom kan het zijn dat een van die dingen er mee te maken hebben.

nee het is op mijn werk. ik zet de pictogrammen in de ochtend weer goed voor de gebruiker en die sluit de pc dan af. en de volgende ochtend staat alles weer door de war. terwijl ik heb gecontroleerd of alles stond zoals ik ze had neergezet. het account is wel een zwervend profiel mischien dat dat er mee te maken heeft? en het word gebruikt op meerdere computers. maar hebben allemaal dezelfde resolutie.

Hiervoor is geen optie. De oorzaak zit niet in het zwervend profiel. Oorzaak zit erin dat de plaatsing van icoontjes o.a. het gevolg is van lokale instellingen (bijv. schermresolutie) en instellingen in je profiel.

Als gebruikers hier niet mee om kunnen gaan dan is het misschien tijd voor een cursus Windows.

reactie boven me lijkt goed, maar misschien heb je niet de rechten om iets te instaleren.
ik op school heb maar beperkte rechte en alles word van me beraublad gegooit als ik hem opnieuw opstart. ook kan ik alleen bestanden in mijn documenten opslaan anders gaat het ook verloren. Ik zou als je dit zo vervelend vind contact opnemen met je ICT-er

ja dat zou ik ook kunnen gebruiken. maar er is dus geen mogelijkheid dat je een bureaublad maakt met de pictogrammen er al in? zodat je ze niet wegkunt slepen. maar wel gewoon aan kunt klikken??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan