Bureablad veranderde even?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hey ,

Ik was zonet op m'n laptop wat aan het surfen toen opeens m'n laptop wat slomer ging , ik besloot om m'n laptop ff te laten rusten en sluite m'n internetpagina , een paar seconden later ging m'n laptop echt enorm traag , en op m'n bureaublad veranderde er opeens een paar dingen , ik heb niet zoveel op m'n bureaublad staan en opeens kwamen er snelkoppelingen bij als : "Configuratiescherm" enz , terwijl ik dat normaal niet op m'n bureuablad heb , ik wou m'n laptop toen opnieuw opstarten maar omdat hij zo traag was lukte zelfs dat amper, heb toen gewoon m'n accu eruitgehaald en er opnieuw ingestoken , ik heb m'n laptop herstart en nu doet ie het terug gewoon snel ... hoe komt dit toch?

waarom gaat die nu snel terwijl die voor dat ik hem heropstarte nog bleef hangen etc ... ?

ik heb trouwens KIS2010 en MBAM , ik laat ze beide dagelijks scannen/updaten en die vinden niks , vond het maar vreemd dat m'n laptop zo traag ging en m'n bureaublad wat veranderde.

Moet ik me hier zorgen om maken of niet?

Mvg ! :thumb:

Misschien was het gewoon een programma die een bepaalde, niet gevaarlijke, actie probeerde uit te voeren. Het kan een bug zijn in een programma of misschien zelfs in Windows zelf. Ik zou me er niet druk om maken. Nadat je je computer gescand hebt, is de kans klein dat er iets mis mee is. Alhoewel ik je wel aanraad om voor de zekerheid een backup te maken op een externe schijf als je deze hebt.

Ok , bedankt voor je snelle antwoord !

Ik heb een betaalde versie van KIS2010 en een internetversie van MBAM en deze geven beide niks aan terwijl ik ze elke dag update/laat scannen dus dat stelt me wel gerust idd , ik vind het alleen wel vreemd.

Wat ik wel merk , de laatste week sluit ik m'n laptop niet meer af , ik klap hem gewoon dicht en laat hem dan op 'slaapstand' staan , is dat eigenlijk wel 'gezond' ? Of kan je beter als je je laptop niet meer gebruikt hem gewoon afsluiten?

Mss dat het daar aan ligt ofzo ...

Ik zou straks ff een lange scan uitvoeren, als je dat nog niet gedaan had.

Over uitzetten/slaapstand, het kan volgens mij geen kwaad alleen zal je laptop wel steeds iets langzamer worden vanwege de services en een aantal logs die bijgehouden worden, maar als je dat merkt kun je altijd nog rebooten. Vergeet verder niet Windows te updaten;)

Ik zou straks ff een lange scan uitvoeren, als je dat nog niet gedaan had.

iets langzamer worden vanwege de services en een aantal logs die bijgehouden worden,

In feite is een snelle scan alleen een scan van plekken waar de bekende infecties voorkomen. Ofwel, Windows map, register, en tijdelijke bestanden, dan houd het eigenlijk wel op. Pakt dus niet je documenten mee, waar ook weer tijdelijke bestanden opgeslagen staan.

Services zullen hetzelfde zijn als dat het in slaapstand word gestopt. Dit word opgeslagen op het ram-geheugen, en zal dus binnen 2 a 3 seconden weer geladen zijn zodra je de laptop weer activeerd. De logjes, is slechts 1 bestand waar de status van de laptop dus in word opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan