Bureau accessoires

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, als ik via START naar Bureau accessoires ga, dan staat er "leeg"
Hoe krijg ik de programma's weer te zien?

Martin

onderdelen en programma's toevoegen aan een Windows XP-computer

Normaal gesproken staan hier snelkoppellingen in zoals b.v paint, rekenmachine e.d. Waarom deze er niet meer staan weet ik ook niet een, twee, drie. Recent iets verwijderd?

Meschien krijg je ze terug door onderstaande link eens goed door te lezen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;305548

Geplaatst door mcl
Hallo, als ik via START naar Bureau accessoires ga, dan staat er "leeg"
Hoe krijg ik de programma's weer te zien?
Systeemherstel al geprobeerd?

Guus.

Laatst bewerkt:
Controleer ook even of er niet iemand zo leuk is geweest om de snelkoppelingen verborgen te maken.

Geplaatst door rve123
Controleer ook even of er niet iemand zo leuk is geweest om de snelkoppelingen verborgen te maken.

Kan je snelkoppelingen dan ook verbergen? Mij lukt dit niet :eek:

Geplaatst door l.slaats.

Kan je snelkoppelingen dan ook verbergen? Mij lukt dit niet :eek:
Je hebt gelijk het kan niet. Ik was even in de war met iets anders:o

@rve123.

Ik wist zelf ook nog niet dat die optie aanwezig was in snelkoppelingen (Blijkbaar wel :) ). En het lukte me niet om deze te verbergen, maar wel met mappen! Ik ga het een en ander nog eens uitproberen.

Klik met je rechtermuis op de taakbalk >eigenschappen Dan tabblad Menu start> aanpassen en kijk eens bij geavanceerd of er wel programma`s bij je start menu staan , anders kun je ze via daar toevoegen .

Kijk ook even in het configuratiescherm >software en dan windows onderdelen toevoegen of verwijderen .
Er moet een vinkje staan bij Burea assessoires en hulpprogramma`s . staat er wel een vinkje maar is die grijs dubbelklik dan even op die regel en kijk of de rest ook aangevinkt is bij dit onderdeel .

Roby

Waarom staat deze trouwens bij Office algemeen .

Geplaatst door roby

Inderdaad; om welke windowsversie gaat het?

En waarom zou je geen snelkoppelingen kunnen verbergen :confused:. Dat doe ik zo vaak. Vooral de uninstalllinks.

Geplaatst door roby
Klik met je rechtermuis op de taakbalk >eigenschappen Dan tabblad Menu start> aanpassen en kijk eens bij geavanceerd of er wel programma`s bij je start menu staan , anders kun je ze via daar toevoegen .

Kijk ook even in het configuratiescherm >software en dan windows onderdelen toevoegen of verwijderen .
Er moet een vinkje staan bij Burea assessoires en hulpprogramma`s . staat er wel een vinkje maar is die grijs dubbelklik dan even op die regel en kijk of de rest ook aangevinkt is bij dit onderdeel .

Roby

@ Roby.
Wat jij hier post staat volledig duidelijk beschreven in die link van microsoft. Lijkt mij dubbelop! :( :rolleyes:

@ XP_PC.
Dan mag jij mij eens uitleggen hoe jij dat doet met die snelkoppelingen. Leer ik nog wat bij :)

Geplaatst door l.slaats.

@ XP_PC.
Dan mag jij mij eens uitleggen hoe jij dat doet met die snelkoppelingen. Leer ik nog wat bij :)

Ik klik rechts op de snelkoppeling, eigenschappen, verbergen..

Ik vind het handig om de items wel in het startmenu te hebben maar niet direct klikbaar. Windows een beetje "idiot-proof" maken zeg maar :).

Geplaatst door l.slaats.

@ Roby.
Wat jij hier post staat volledig duidelijk beschreven in die link van microsoft. Lijkt mij dubbelop! :( :rolleyes:

idd dubbelop , ik had de link niet ingezien , maar dubbel houd beter zeggen ze altijd , denk dat mcl nu aan zet is om wat resultaat te posten .

Groeten Roby:D

Geplaatst door XP_PC

Ik klik rechts op de snelkoppeling, eigenschappen, verbergen..

Ik vind het handig om de items wel in het startmenu te hebben maar niet direct klikbaar. Windows een beetje "idiot-proof" maken zeg maar :).

@XP_PC.
Lukt mij niet, net zoals ook rve123 dat niet lukt. Wat doe jij dan wel goed, en wij verkeerd?

En wat is "idiot-proof" eigenlijk?

Geplaatst door l.slaats.

@XP_PC.
Lukt mij niet, net zoals ook rve123 dat niet lukt. Wat doe jij dan wel goed, en wij verkeerd?

En wat is "idiot-proof" eigenlijk?

Kheb XP Pro en werkt prima.

Idiot proof: een systeem die tegen een foutje kan.
Als ik PC voor anderen installeer haal ik bv de directe links naar configtools en installers eruit.

Bij mij is het zojuist gelukt maar vraag niet hoe:confused:

Ik ben opeens een uninstaller en een link-creater van eMule kwijt.

EDIT:
@XP_PC: Dat is inderdaad handig
:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan