Bureau blad veranderd zonder iets te verstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Hallo Forum leden.
Ik heb nu steeds dat mijn pictogrammen op het bureaublad steeds verplaatsen zonder dat ik daar iets aan heb veranderd Ik sluit savonds af en de volgende dag staan mijn pictogrammen overal ergens anders.
Ik heb daar voorheen geen last van gehad Kan ik deze zo instellen dat nooit meer gebeurd ??
e de waele

Kijk hier eens naar.

Je dient ze juist wel op raster te zetten maar zonder automatisch schikken.

Ok heel veel dank
Ik heb bij het vakje themas mogen ....... wijzigen het vinkje weg gehaald Ik zal het nu even afwachten .
e de waele

IK ga nu kijken of alles op zijn plaats blijft staan in elk geval bedankt voor uw tip
e de waele

OK iedereen heel bedankt voor de tips ik ga het afwachten of alles blijft staan.
Zo niet dan ga ik het veranderen.
e de waele

Idd, veel tools doen exact wat je zelf ook kunt doen.
Soms dan moet je wel een register tweak doen. Maar dat is minder erg dan een aantal tools, want bij dit soort zaken loop je het risico op troep die erbij zit . Juist deze onervaren doelgroep is een mooie prooi voor hen....

Komt het door de wisseling van resoluties/instellingen dan kan een tool wel gemakkelijk zijn. De laatste desktop is dan snel te herstellen. DesktopOK werk bij mij op W7 prima.

Bij mij laat ik de iconen alleen tonen wanneer ik de muis heb bewogen. Zo is het heel slecht gesorteerd staan ervan waarschijnlijk ook opgelost. Ik maak mij nu wel ongerust of niemand anders dat tooltje, AutoHideDesktopIcons, gebruikt en het dus erg onveilig is om te gebruiken.

Bureaublad.jpg

Niet zo moeilijk doen.
Je dient ze juist wel op raster te zetten maar zonder automatisch schikken.

Ik heb ze nooit op raster en wil graag weten wat het verschil is.

Raster is volgens mij niets anders dan horizontaal/verticaal op één lijn. Als automatisch schikken is ingeschakeld en er wijzigt iets aan de pictogrammen (nieuwe of schuiven e.d.) dan kan die alle andere wegdrukken. Ze staan dan plotseling door elkaar.

Ach, dat systeem van de bureaublad pictogrammen werkt al sinds XP met raster aangevinkt en de rest niet om ze neer te zetten waar je ze wilt en daar laten staan, ook na een herstart uiteraard.

Doe je toch iets fout als dat niet zo is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan