Bureaublad achtergrond instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Hoe kan ik een digitale foto in JPG formaat als bureaublad achtergrond instellen. Het lukt me wel, maar de foto beslaat niet de gehele bladzijde (er zit een rand om de foto). En hoe kan ik een foto in JPG formaat omzetten naar BMP.

Groeten

omzetten kan gewoon in paint. de .jpeg openen en opslaan als .bmp

de foto eerst opnieuw opslaan en bij bestandsformaat voor bitmap kiezen. dus foto openen en dan bestand, opslan als, etcetc daarna naar mijn afbeeldingen opslaan of ergens anders en dan als je je achtergrond wilt kiezen ff bladeren

Hoi als je in je tabblad achtergrond staat en je hebt je afbeelding gekozen dan zie onder bladeren een uitrolmenutje met 3 mogelijkheden: gecentreerd, naast elkaar en uitrekken. Als je uitrekken kiest dan is het bureaublad gevuld.
Groetjes

Laatst bewerkt:
Om het je nog makkelijker te maken, down dit handige gratis viewertje Irfanview hier http://www.irfanview.com/ open je foto en klik op Image, Resize eventueel naar wens (800x600 of groter), vervolgens klik je op Options en dan Set als wallpaper, centered, klaar. Je hoeft bv een .JPG niet om te zetten, deze wordt als .BMP opgeslagen in de map Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan