Bureaublad achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Kan de bureaublad achtergrond niet meer wijzigen m.b.v. jpg bestand.
Er verschijnt wel een rechthoekje met een rood vierkantje, groen rondje en blauw driehoekje op het bureaublad. Active desktop is ingeschakeld.
Eenzelfde rechthoekje(s) zijn kortstondig te zien bij trage internetsites.
Wie kan en wil me verlossen ?

[edit] email adres verwijderd.... [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je Acitve Desktop uitzet, lukt het dan wel?

Wat betreft het rood vierkantje, groen rondje en blauw driehoekje, lees dit topic eens door en dan de antwoorden van Guus abc: *klik*

Laatst bewerkt:
Als active desktop is uitgeschakeld, komt de opmerking dat die ingeschakeld moet zijn op het gewenste jpg bestand te koppelen.
Hetzelfde verschijnsel doet zich voor bij figuren op websites. Door daar met rechts te klikken en Afbeeldingen weergeven, worden de figuren zichtbaar. Het bureaublad kent deze opzie niet.
Ik heb de macromedia's geinstalleerd, geen verandering.

Laatst bewerkt:
Is het een op zichzelf staande .jpg of onderdeel van een html-document cq website?

Het is een los jpg bestand (foto). De originele fotoachtergronden van Windows vertonen hetzelfde euvel.

Ik zie dat je het bericht hebt aangepast. Draai je een firewall? En wil je perse dat Active Dektop actief hebben?

Momenteel is er voor de betreffende machine alleen in de router een firewall actief.
Active desktop ? Als dat voorwaardelijk is voor de gewenste achtergronden, ja. Geen andere reden.

Voor een mooie achtergrond (stilstaand dan) heb je echt geen Active desktop nodig. Ik heb de mooiste achtergronden zonder ooit Active desktop gebruikt te hebben.

Ik ben het daarmee eens, maar het lost mijn probleem niet op. Zoals eerder gemeld is het probleem ook aanwezig voor het openen van afbeeldingen op websites.

Geef eens een voorbeeld van een (nette) site waarbij dit verschijnsel zich voordoet, mogelijk wordt voor ons het probleem wat duidelijker, kan toch een Flash-applicatie zijn of het missen van Java.

Zie bijgevoegde screendump van Tiscalli homepage

Laatst bewerkt:
Dan moet een ander even reageren, ik heb even geen Office...:( Of gewoon de url van een site.

Laatst bewerkt:
bv.
www.tiscali.nl
Ik had de screendump geprobeert eerder mee te sturen maar was blijkbaar te groot. Nu verkleint. Sorry

Laatst bewerkt:
Helaas, Java gaf geen oplossing.
Ik stop er voorlopig mee. Noodrem=formateren en opnieuw installeren. Mocht je nog iets invallen, graag reactie, anders bedankt voor al je moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan