Bureaublad achtergronden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
In het Eigenschappenvenster van m'n Bureaublad staan een groot aantal Afbeeldingen die daar per ongeluk zijn gekomen en die niet met rechts te verwijderen zijn. Je kunt alleen andere afbeeldingen kiezen of nieuwe toevoegen.
Wie leert mij waar ik in XP Home (met SP2) de overtollige kan verwijderen?

Dank en groet van Pavanos

Als je plaatjes in My Pictures hebt staan komen die er vanzelf. Weghalen dus.

Geplaatst door poi
Als je plaatjes in My Pictures hebt staan komen die er vanzelf. Weghalen dus.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Bedankt voor je reactie, maar ik heb al geen map My Pictures meer... het is eigenlijk wel toevallig dat een aantal van de afbeeldingen die er vanzelf bij zijn gekomen, afkomstig zijn van de scanner... zou er een niet zichtbare map My Pictures kunnen bestaan?

Nee niet echt. Als je xp hebt staat onder start, aan de rechterkant my pictures, die moet je hebben (of de nederlandse vertaling daarvan).
Kijk anders ook even in je verkenner bij:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKESNAAM\My Documents\My Pictures

Dàt was even zoeken... ik vind alleen een map "Gedeelde afbeeldingen", maar daar staan de vanzelf toegevoegde Bureaublad afbeeldingen helemaal niet in. Zou er een connectie kunnen bestaan tussen de Canon "Canoscan" software en het bureaublad?

Groet en alvast bedankt, Pavanos

Doe een een zoekopdracht op afbeeldingen.
Of als je een bestandsnaam weet van een plaatje, kun je ook daarop zoeken, ze ziet dan het pad (lokatie) waar de plaatjes staan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een link is naar je map waar je scanner ze zet, tenzij het ook in afbeeldingen is.

Hallo Poi, sorry dat dit een paar dagen heeft moeten duren, ff geen tijd... Zoekopdracht is zojuist uitgevoerd en wat denk je: de resultaten leiden onmiddelijk naar D:\de map waar ik scanneropdrachten naartoe leidt / in opsla en dito via C:\documents and settings\Local settings\ ook weer de map waar ik ik scanneropdrachten naartoe leidt.
In andere woorden: er is geen verborgen map My Pictures en er gebeuren gewoon rare dingen in XP, want de meeste documenten in diezelfde map staan NIET in het keuzelijstje voor Afbeeldingen in het Eigenschappenvester van m'n Bureaublad!
Daarom nòg maar eens de vraag: waar zou XP de afbeeldingen voor het bureaublad in het systeem bewaren?
Benieuwd naar de volgende tip wenst Pavanos iedereen een Gezegend Kerstfeest

Inderdaad wel vreemd. De standaard achtergronden van Windows staan in: C:\WINDOWS\Web\Wallpaper, maar ook wat in je profile staat onder:
C:\Documents and Settings\jegebruikersnaam\My Documents zet ie bij je achtergrondjes.
Je moet echt een profiel hebben anders zou je nieteens kunnen opstarten.
Stuur eens een screenshot zoals ik 'm nu mee heb gestuurd.

Bijlagen

Hoi Poi, hieristieweer... m'n scanwerk etc. gaat inderdaad - sinds ik die Canon scanner als vervanger kocht - naar een zelf gemaakte map "Mijn afbeeldingen". De originele map My pictures heb ik destijds weggehaald omdat ik een map "Foto's" uit m'n oude pc in importeerde. Het bijzondere is trouwens wel dat maar enkele documenten uit deze ondertussen propvolle map automatisch in het bureaublad afbeeldingen mapje zijn gekomen.

Voor de zekerheid zonet nog even een scannetje gemaakt, gaat meteen naar Mijn afbeeldingen maar komt niet beschikbaar als bureaublad item... Ik zou natuurlijk kunnen proberen eventuele automatische overname af te stoppen door die map een andere naam te geven... je hebt me toch wel op het goede spoor gezet joh. Bedankt! De originele bureaublad afbeeldingen staan in de map Windows gewoon als .bmp tussen alle andere bestanden in...

Probleem opgelost

De map "Mijn afbeeldingen" heb ik een andere naam gegeven, tòch bleven sommige (!! NIET alle !!) afbeeldingen in die nieuwe map beschikbaar voor het Bureaublad. Daarom heb ik afbeeldingen die ik wil bewaren naar elders gekopieerd en een nieuwe naam gegeven en de originelen verwijderd. Nù vindt het systeem ze eindelijk niet meer als afbeelding voor het Bureaublad.

Poi, waarom zou het gedrag van XP ten aanzien van afbeeldingen / de map My pictures zo weinig algemeen bekend zijn?

Inmiddels zijn weer alleen de originele afbeeldingen onder Eigenschappen voor bureaublad beschikbaar, ik heb er wèl van geleerd.
En Poi wordt - in het bijzonder - hartstikke bedankt voor het meedenken en de moeite.

En de groeten van Pavanos:thumb:

Mooi, dan is het niet voor niets geweest.

Groeten en suc 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan