bureaublad ALLE icoontjes verdwenen na update :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

naomiush

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Hallo
Ik hoop dat mijn vraag in de juiste topic zit :$ Allereerst, ik heb totaal geen verstand van pc's, dus excuses voor mijn domme uitleg.

Heb een kleine acer aspire one gekocht, alles ging goed. Heb hem nu 2 dagen, maar wilde de laptop updaten. dus heb via instellingen een update gedaan. En ineens was alles weg van mijn bureaublad.
Zo zag hij eruit http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2008/06/linpus.png

Nu is alles zwart. zwart zwart zwart (wat het bureaublad zou moeten zijn). Wel zie ik helemaal rechts bovenin een balkje waar je wel mee op internet kan. verder kun je niets zien/doen.
Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb nog geen extern dvdspeler ding.. dus kan ook de reboot cdrom niet gebruiken. Ik kan wel in de bios (met f2)
kan verder dus niet in documenten etc etc. Wie weet wat dit kan zijn en wat ik evt. zou moeten doen?
Alvast bedankt.

PS: DIT IS GEEN VISTA OF XP.. MAAR FIREFOX???

Laatst bewerkt:
Dit staat ten eerste in het verkeerde topic, maar maakt niet uit.
Het gaat om Windows Vista SP1 neem ik aan.

bron:
http://www.webtlk.com/2008/06/11/desktop-icons-stop-working-after-installing-vista-sp1/

Nederlands:
1 Klik op Start.
2 Klik op Alle Programma's.
3 Klik op Bureau-Accesoires en dan met je rechtermuisknop op Command.
4 Klik op Starten als Administrator
5 Command Prompt opent en nu heb je toegang tot DOS.
6 Typ SFC /SCANNOW dit scant en repareert foute systeemfiles.

Druk op CTRL+SHIFT+ESCAPE en dan ga je naar processen.
Sluit Explorer.exe af. Nu heb je helemaal geen beeld meer van je bureaublad, druk op Bestand en druk dan op NIEUWE TAAK.
Typ daar in explorer.exe en nu opent je bureaublad zich weer. Als nu je probleem weg is, dan moet je je videokaart drivers downloaden, oude deinstalleren. De nieuwe installeren en je pc opnieuw opstarten.

Hoop dat 1 van de 2 dingen werkt. Ik denk dat waarschijnlijk het updaten van je videokaart drivers werkt. Wel eerst de oude verwijderen. Dit omdat sommige drivers conflict geven met de SP1.

oh, oke.. maar bedankt voor je antwoord.. :)
ik kan niet in start (doet het niet) als ik start aanklik krijg ik de melding "could not run command: xfdesktop2 --gohome: Failed to execute child process "xfdesktop2" (Permission denied)"

het is geen vista, maar mozilla firefox.. ik kan nergens in (ook niet in taakbeheer met cntrl alt del)

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Aspire One draait Linus Linux Lite. XP en Vista zijn dus niet van toepassing.

Ik zal de moderatoren vragen je vraag te verplaatsen naar de Linux sectie.

Tijs.

Ik weet niet of linpus debian based is maar dit zou kunnen helpen:
PHP:
sudo dpkg --configure -a

kijk anders of je wat zinnings in de logs kan vinden:
PHP:
sudo cat /var/log/syslog | more
sudo cat /var/log/Xorg.0.log | more
dmesg | more
Die | is een pipe teken, gaan hoofdletter i of 1 ofzo. Pipe zit onder de \ toets met shift.
Zoek of je wat kan vinden over xfdesktop

Overigens ziet dat linpus er waardeloos uit, hun site is vaak uit lucht.
Ik zou je ubuntu-eee willen aanraden

Laatst bewerkt:
dit heb ik nu ook!! HELP

hoihoi,
dit heb ik nu dus ook, na update's instaleren buroblad weg.
precies zoals jij het omschrijft.
kun jij me helpen hoe ik dat normale scherm weer terug krijg?
ik wou namelijk de updates instaleren om op msn te komen.
hopelijk weet iemand een oplossing.
het gaat om windows xp, en op start kun je niet klikken dan krijg je de volgende melding: "could not run command: xfdesktop2 --gohome:
failed to execute child process "xfdesktop2" (no such file or directory).

dan heb ik nog een vraag, heb je bij deze laptop niet een gewoon buroblad?
hoe kom je bij deze laptop in configuratiescherm?

alvast bedankt, gr christina

Hallo
Ik hoop dat mijn vraag in de juiste topic zit :$ Allereerst, ik heb totaal geen verstand van pc's, dus excuses voor mijn domme uitleg.

Heb een kleine acer aspire one gekocht, alles ging goed. Heb hem nu 2 dagen, maar wilde de laptop updaten. dus heb via instellingen een update gedaan. En ineens was alles weg van mijn bureaublad.
Zo zag hij eruit http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2008/06/linpus.png

Nu is alles zwart. zwart zwart zwart (wat het bureaublad zou moeten zijn). Wel zie ik helemaal rechts bovenin een balkje waar je wel mee op internet kan. verder kun je niets zien/doen.
Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb nog geen extern dvdspeler ding.. dus kan ook de reboot cdrom niet gebruiken. Ik kan wel in de bios (met f2)
kan verder dus niet in documenten etc etc. Wie weet wat dit kan zijn en wat ik evt. zou moeten doen?
Alvast bedankt.

PS: DIT IS GEEN VISTA OF XP.. MAAR FIREFOX???

hoihoi,
(...)
het gaat om windows xp, en op start kun je niet klikken dan krijg je de volgende melding: "could not run command: xfdesktop2 --gohome:
failed to execute child process "xfdesktop2" (no such file or directory).(...)

alvast bedankt, gr christina

sorry hoentjes, maar dit is geen windows, anders zou je bij de start een Windows XP scherm zien, én, waaraan ik kan zien dat jij geen windows draait: "--gohome" is een typisch linux-ish schakeloptie...

trouwens aan iedereen: LINPUS IS GEBASEERD OP FEDORA 8
(http://forums.fedora-fr.org/viewtopic.php?pid=297926)

en het probleem ligt aan XFCE, de desktopmanager. Ik ben sowieso niet thuis in Fedora, en nog minder in XFCE, maar ik heb wel het Frans vertaald voor de collega's ;)

het probleem ligt denk ik aan het besturingssysteem zelf. Wat ik zou aanraden is wél iets degelijks erop te zetten. Ik denk dan eerder aan Xubuntu of een andere Distributie met XFCE.
Xubuntu is zelfs makkelijker te gebruiken dan die Linpus. Je zal je zelfde programma's kunnen gebruiken!
http://www.xubuntulinux.org/

veel succes,
arno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan