bureaublad ALLE icoontjes verdwenen na update :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

naomiush

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Hallo
Ik hoop dat mijn vraag in de juiste topic zit :$ Allereerst, ik heb totaal geen verstand van pc's, dus excuses voor mijn domme uitleg.

Heb een kleine acer aspire one gekocht, alles ging goed. Heb hem nu 2 dagen, maar wilde de laptop updaten. dus heb via instellingen een update gedaan. En ineens was alles weg van mijn bureaublad.
Zo zag hij eruit http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2008/06/linpus.png

Nu is alles zwart. zwart zwart zwart (wat het bureaublad zou moeten zijn). Wel zie ik helemaal rechts bovenin een balkje waar je wel mee op internet kan. verder kun je niets zien/doen.
Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb nog geen extern dvdspeler ding.. dus kan ook de reboot cdrom niet gebruiken. Ik kan wel in de bios (met f2)
kan verder dus niet in documenten etc etc. Wie weet wat dit kan zijn en wat ik evt. zou moeten doen?
Alvast bedankt.

PS: DIT IS GEEN VISTA OF XP.. MAAR FIREFOX???

Laatst bewerkt:
Dit staat ten eerste in het verkeerde topic, maar maakt niet uit.
Het gaat om Windows Vista SP1 neem ik aan.

bron:
http://www.webtlk.com/2008/06/11/desktop-icons-stop-working-after-installing-vista-sp1/

Nederlands:
1 Klik op Start.
2 Klik op Alle Programma's.
3 Klik op Bureau-Accesoires en dan met je rechtermuisknop op Command.
4 Klik op Starten als Administrator
5 Command Prompt opent en nu heb je toegang tot DOS.
6 Typ SFC /SCANNOW dit scant en repareert foute systeemfiles.

Druk op CTRL+SHIFT+ESCAPE en dan ga je naar processen.
Sluit Explorer.exe af. Nu heb je helemaal geen beeld meer van je bureaublad, druk op Bestand en druk dan op NIEUWE TAAK.
Typ daar in explorer.exe en nu opent je bureaublad zich weer. Als nu je probleem weg is, dan moet je je videokaart drivers downloaden, oude deinstalleren. De nieuwe installeren en je pc opnieuw opstarten.