Bureaublad delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb een thuisnetwerk met twee PC's. Beide draaiende op Windows 7 pro (64 bits)
Ëén PC is de hoofd PC.
Hoe kan ik het bureaublad delen in mijn thuisnetwerk?
Ik hoef niet van buitenaf het bureaublad te delen, het om 2 PC's binnenshuis.

Idd zeer magere hulp van andre@home. Zowiezo is het niet toegestaan 'kale links' te geven zonder enige uitleg wat er te zien is op de link.
[...]Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden.[...]

Gebruik een link die plaatjes bevat over het aanzetten van Extern Bureaublad toegang, dat werkt handiger: deze

Als je (bijv.) ook verbindingen vanaf XP wilt toestaan, kies dan optie 2 ("Verbindingen met Extern Bureaublad toestaan, ongeacht de versie van Extern Bureaublad (minder veilig)")

Vergeet niet: De gebruikers op je W7 waar je van toestaat dat via Extern Bureaublad erop mag worden ingelogd moeten een wachtwoord hebben. Dus hebben die nu nog geen wachtwoord, dan moet je een wachtwoord voor die gebruikers gaan instellen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
De Windows firewall is als het goed is standaard ingesteld om Externbureaublad verzoeken te accepteren. Maak je gebruik van een andere firewall dan kan het zijn dat je die ook moet instellen.

Als je gebruik maakt van een internet router of hardware firewall dan moet je daar ook nog e.e.a. instellen. Zoals het redirecten van inkomende Externbureaublad verbindingen naar de juiste pc. Standaard communiceert het RDP protocol over poort 3389.

Als je meerdere computers op afstand wilt overnemen kan je poort 33891 naar 3389 op pc 1 omleiden en 33892 naar 3389 op pc 2.

Noteer ook het Externe IP adres van de router/firewall (WAN adres van de router). Hiermee ga je de verbinding van buitenaf maken

Ik denk dat hij hier niks van snapt....
Als je via de FAQ bij Microsoft alles leest kom je er ook wel uit.
Een compleet, foolproof, recept is voor een newbie op gebied bijna niet te maken.

Als je heel weinig wilt instellen kun je beter Teamviewer nemen, gratis voor privé gebruik, mi makkelijker in te stellen dan Extern bureablad voor een newbie.
http://www.teamviewer.com/nl/help/firststeps.aspx
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...=HxRXQMJHFCBPJRXGNWpv3w&bvm=bv.52164340,d.d2k

Teamviewer kun je binnenshuis en buitenshuis gebruiken en je hoeft eigenlijk nooit de firewall aan te passen, dat hele moeilijke stuk voor een newbie.
En het is dus echt gratis voor privé gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan