Bureaublad en andere instellingen gereset?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillios666

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2015
Ik heb sinds 9 februari een probleem.
ik startte mijn computer op zonder problemen toen ik in logde stond er bureaublad voorbereiden. En zo bleek dat mijn achtergrond gewijzigd was sommige snelkoppelingen verwijderd waren andere dan weer niet. Ook mijn stijl van vensters is veranderd. Mijn firefox instellingen zijn gewijzigd alle add-ons weg en ik slaag er niet in om firefox als standaard browser in te stellen. Heel veel RAM is weggehaalt wat eigenlijk goed is. Maar de lettertype is ook minder scherp geworden.
Als ik een venster verplaats op mijn scherm door linker muisknop in te drukken zie ik nu alleen een grijze rand van hoe groot het venster is binnen deze rand zie ik het bureaublad. en ik heb nog veel meer van die kleine probleempjes die samen 1 grote last voor me zijn.

Ik heb al geprobeerd om een systeem herstel uit te voeren maar ik geloof dat die herstelpunten corrupt zijn.
Ik heb al overwegen om windows opnieuw te instaleren maar ik heb geen disk en heb dit nog nooit gedaan.

heeft iemand een probleem hoe ik deze kleine problemen kan weghalen?

Gevalletje malware besmetting, lijkt mij.
Welk antivirusproduct zit er nu op?

@Gillios666
Welkom op Helpmij. :)
Antivirussoftware laten verlopen is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Laat je pc eens online scannen. Evt. in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) met netwerkmogelijkheden.
Ik heb al geprobeerd om een systeem herstel uit te voeren maar ik geloof dat die herstelpunten corrupt zijn.
Je belangrijkste bestanden redden en terugzetten naar fabrieksinstellingen wellicht een mogelijkheid?
Succes verder met je vraag.
Verplaatst van Win 7 naar deze sectie.

Laatst bewerkt:
Ik heb Malwarebytes gedownload eerst had ik probleem dat de computer het niet wilde openen en me forceerde om het te verwijderen.
Daarna deed ik nog een poging het scannen lukte er zaten 16 bestanden tussen die geïnfecteerd waren het programma vraagt om de computer te herstarten.
Deed ik het bureaublad werd weer zwart steeds dezelfde problemen ondertussen heb ik ook al met AVG paar keer gescannt.

Nu komt er te staan rogue kill is been terminated pff.
Kan het zijn dat die gratis AVG niet goed genoeg is en de virus niet vindt?

Heel goed mogelijk, maar dat ligt niet speciaal aan AVG. Geen enkel AV-product, gratis of gekocht, kan alles tegenhouden. dat is nu eenmaal de aard van viris/malware maken. pas als er voldoende besmettingen bekent zijn kan een AV-software-maker er iets tegen gaan doen.

Start windows eens op in veilige modus en laat dan Rogue kill en Malwarebytes eens hun werk doen.
Download en run ook eens de Emsisoft Emergency Kit: http://www.emsisoft.com/en/software/eek/

De progjes in veilige modus uitvoeren wil wel, eerst Combofix gebruiken kan ook, die werkt op de kernel mode.

Let op! in mijn bericht hierboven adviseerde ik o.a. Roguekiller.
Maar onlangs merkte ik dat het update proces van Roguekiller malware bevat!!!!!!

Dus gebruik Roguekiller NIET

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan