bureaublad iconen wit vierkant te zien met gekleurde bolletjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

videofan11111

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Berichten
8
Hallo forum.

Sinds kort zijn mijn desktip iconen bedekt met op de plaats waar de foto hoort te zijn een wit vierkant te zien met 6 gekleurde bolletje en vierkantje erin. (een soort enveloppe).

Als ik eigenschappen klik en dan kies voor andere pictogram zie ik de picto zonder die envelop. Klik ik dan op toepassen is op het bureablad op de plaats waar de foto hoort te zijn nog steeds een wit vierkant te zien met gekleurde bolletjes.

(niet een wit vlak met kruis zoals in explorer)

Iemand een oplossing?
 
de bovenste staat op mijn blad en de onderste als ik eigenschappen open en de originele bekijk
 

Bijlagen

  • iconenvlak.jpg
    iconenvlak.jpg
    3,4 KB · Weergaven: 97
Hoi videofan,
Dit zal meer te maken hebben met je besturingssysteem dan met websites maken: draai je op Windows? Welke versie?
 
eh

ik draai nu Vista home X64.

Het is opeens ontstaan dus er moet iets de standaard iconen verstoord hebben.

Ben al maand terug met systeemherstel maar daar zat het ook al dus wie weet kom ik er ooit achter maar het is knap irritant om te moeten accepteren dat je het niet terug kunt krijgen.:mad:
 
Aha. De oorzaak is waarschijnlijk dat de "iconen-cache" (bewaarplaats) niet helemaal goed meer is. Wat je kan proberen:

1.
Het formaat van de desktop-iconen veranderen (Buureaublad, rechtsklik > Eigenschappen > Vormgeving > Geavanceerd > Item: pictogram > grootte wijzigen). OK - OK - OK, enz. De icon-cache krijgt nu het nieuwe formaat. Vervolgens: nog eens, en dan weer het oude formaat instellen.

2.
Vroeger met Windows98 gebruikte ik af en toe het programma'tje TweakUI om de bureaublad-iconen te herstellen. Dat had een optie "Repair" met o.a. "Rebuild Icons", en dat werkte prima.
Er is ook een TweakUI-versie voor Vista: via TheWindowsClub.com.
Of misschien werkt één van de oude versies ook op Vista.

3.
Er is een speciale "Icon Cache Rebuilder", ook via TheWindowsClub, en hier te downloaden.

4.
Nog een serie tips: http://smallvoid.com/article/windows-icon-cache.html

Misschien werkt één van de vier?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Helaas zelfs in de support gegaan maar niets helpt.
Nu ook combifix gedaan zonder resultaat
 
Ai! - Dan lig ik er uit.

Maar misschien kan je via de knop "Meld misbruik" even aan een mod vragen, of die dit topic naar het onderdeel "Besturingssystemen > Windows Vista" wil verplaatsen.
Hopelijk zit op die afdeling van het forum iemand die raad weet.

Succes,
CSShunter
 
Is niet via de misbruikmelding knop gemeld, zoals aangegeven werd, maar topic verplaatst van Windows Vista sectie.
 
oplossing

Waarom weet ik nog steeds niet maar ik heb het opgelosd per ongeluk zoals met alle grote uitvindingen.
Via tune up utilities heb ik de [arrow onder de iconen] aangezet:love:, herstart.
Dan weer [arrow onder de iconen] uitgezet:shocked:, herstart.
En voila de iconen zijn weer normaal:shocked:.
Pfioew, eindelijk weer normale iconen.:D;):d

Voor een ieder ten lere en vermaak, de aanhouder wint :p.
 
Ja soms, maar dat heeft vista. Daarnaast heeft apple pop zijn kuren.
Maar gefeliciteerd!
 
Dit is wel een oud topic, maar wilde toch even laten weten dat ik hetzelfde probleem had met Win7.
En dit inderdaad ook opgelost met TuneUp utilleties, door de pijltjes aan en uit te zetten.
Ik gebruikte de 2014 Trail versie van TuneUp, weer een probleempje opgelost.
Videofan bedankt voor het delen van deze info.

Gr Dielis
 
Met deze laatste opmerking gaat dit topic van 2011 dicht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan