Bureaublad icoontjes weg na herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanGeel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hoi helpmij forum,

Sinds een paar dagen heb ik Windows Vista x64 Ultimate op mijn computer nieuwe geïnstalleerd. Hiervoor had ik Windows Vista x86 Ultimate op een oudere computer. Met mijn oude computer had ik problemen gehad. Maar met mijn nieuwe computer verdwijnen soms de icoontjes als ik de computer opnieuw opstart, of ik als ik 'm een hele dag aan laat staan. Nou is een oplossing: rechtermuis knop, beeld, bureaublad pictogrammen weergeven. Maar dit wordt erg vervelend als je dat meerdere keren op een dag moet doen. Mijn startbalk en dergelijke zijn er wel nog gewoon.

Is er iemand bekend met het probleem en kan mij kunnen helpen? :) Bedankt.

Hoi helpmij forum,

Sinds een paar dagen heb ik Windows Vista x64 Ultimate op mijn computer nieuwe geïnstalleerd. Hiervoor had ik Windows Vista x86 Ultimate op een oudere computer. Met mijn oude computer had ik problemen gehad. Maar met mijn nieuwe computer verdwijnen soms de icoontjes als ik de computer opnieuw opstart, of ik als ik 'm een hele dag aan laat staan. Nou is een oplossing: rechtermuis knop, beeld, bureaublad pictogrammen weergeven. Maar dit wordt erg vervelend als je dat meerdere keren op een dag moet doen. Mijn startbalk en dergelijke zijn er wel nog gewoon.

Is er iemand bekend met het probleem en kan mij kunnen helpen? :) Bedankt.

heb je al eens geprobeerd icon cache te rebuilden.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Gisteren avond laat heb ik toevallig een progje gedownload genaamd: iconfix.bat. Hiermee zou ik de icon cache gerebuiled moeten hebben. Na het gebruiken van het progje is het probleem inderdaad verdwenen.

Het is te hopen dat het wegblijft, maar voorheen waren de icoontjes ook niet na iedere herstart verdwenen. Ik heb de computer dus al wel een paar keer herstart, en ze bleven nu staan. We gaan het zien.

Bedankt voor je antwoord :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan