Bureaublad in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

PR2000

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Hallo,

Ik heb zo'n 50 pictogrammen op mijn bureaublad, keurig geordend zodat ik alles goed kan vinden. Eens in de zoveel tijd gooit Windows alles in de war, en ordend naar eigen inzicht de pictogrammen opnieuw. Oervervelend:evil:!!!

vraag:

1) Waarom doet Windows dit?
2) Hoe kan ik het voorkomen?
3) Is de lay-out van het bureaublad te saven in een bestandje?

Bedankt voor uw aandacht. Groet PR.

Hallo,

Ik heb zo'n 50 pictogrammen op mijn bureaublad, keurig geordend zodat ik alles goed kan vinden. Eens in de zoveel tijd gooit Windows alles in de war, en ordend naar eigen inzicht de pictogrammen opnieuw. Oervervelend:evil:!!!

vraag:

1) Waarom doet Windows dit?
2) Hoe kan ik het voorkomen?
3) Is de lay-out van het bureaublad te saven in een bestandje?

Bedankt voor uw aandacht. Groet PR.

1.) omdat windows over meerdere dignen raar doet
2.) gewoon alles hernoemen en dan nummers geven (bijvoorbeeld 0-computer 1-prullenbak 2-explorer
3.) niet dat ik weet

Rechtsklikken op je bureaublad: Beeld > Uitlijnen op raster.

Zo zouden de icoontje moeten blijven staan, zoals jij ze hebt gerangschikt.

1. Windows doet dit omdat hij het netjes geordend wilt hebben. (je kunt dit uitzetten, had dit vroeger ook maar nu niet meer)
2. Je kan het voorkomen door: Bureaublad --> Eigenschappen --> pictogrammen sorteren op --> dan bureaublad iconen weergeven en uitlijnen op raster. Vink automatisch schikken uit.

Meer dan 50 icoontjes ? Dan doet je PC er erg lang over om helemaal opgestart te zijn. Hoe minder hoe sneller.
Gr. Ton

ik heb hetzelfde gedoe, sinds een paar dagen gooit Vista al mijn pictogrammen door elkaar. Ik heb het raster altijd al aan gehad en ook nu staat dat aan, automatisch schikken staat echter al sinds jaar en dag uit, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij.

Graag niet een vraag stellen in iemand anders zijn topic. Daarnaast is het topic niet actueel meer. Ik sluit dit topic, je kan een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan