Bureaublad laadt niet na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikenlinn

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2015
Beste allemaal,
Ik heb wat rond gekeken naar een bericht wat over mijn probleem ging maar helaas had ik er niks aan...
Mijn laptop start namelijk na het inloggen niet op. Het scherm blijft zwart en momenteel kan ik alleen taakbeheer openen. Met behulp van een telefonische computerexpert kwam ik niet verder dan een nieuwe taak maken > explorer.exe, maar zodra dit programma tussen de details van taakbeheer verscheen, verdween deze. Ik heb voor dit consult 30 eu moeten betalen en dus ben ik zelf maar weer op zoek gegaan. Ik hoop dat iemand mij hier wel kan helpen. Overigens toen ik een mail kreeg op mijn telefoon gaf mijn laptop ook het geluid van het ontvangen van een mail aan.. Dit vond ik apart, maar ik ben ook geen computer expert. Alvast bedankt

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Geef even wat meer info, over welke laptop hebben we het? Heb je Win 10 gratis als upgrade gekregen en heeft 't in het begin wél gewerkt? Ik neem aan dat je Win 10 hebt want je hebt je vraag in deze sectie geplaatst.
Geef het merk en type van je laptop op en geef aan met welk besturingssysteem de laptop origineel is geleverd.
Je kan n.l. in het uiterste geval nog altijd terug naar de fabrieksinstellingen maar dan wel met verlies van je persoonlijke data (als je daar geen back-up van hebt gemaakt).
Die data (foto's, video's enz.) kunnen evt. nog wel gered worden (d.m.v. een rescue disk) maar dan moet je toch wat meer info doorgeven.
Met behulp van een telefonische computerexpert kwam ik niet verder dan een nieuwe taak maken
Dat "telefonische computerexpert" zullen we maar met een korreltje zout nemen.
De tip van "explorer.exe" had je hier gewoon gratis kunnen krijgen. :o
Dergelijke tips wil ik ook wel geven voor €30 , dan was ik nu al miljonair geweest.
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Mijn laptop is een hp pavillon uit de g series. Hij is uit 2010 en volgens mij zat er Windows 7 of 8 op. De update kreeg ik inderdaad gratis en werkte opzich in het begin wel prima, voor korte tijd. Daarna werd de laptop tergend langzaam en begon steeds vast te lopen. Ik heb gecheckt of dat toen te maken had met het werkgeheugen en het draaien van veel programma's tegelijkertijd maar dat leek in orde te zijn. Ik kan hem niet terug zetten naar een oudere versie van Windows omdat die er volgens mijn laptop niet is en het terugzetten naar originele instellingen met behoud van bestanden lukt ook niet. Voorafgaand aan dit probleem had ik al problemen met het laden van explorer.exe want soms vergat hij de pictogrammen of de inhoud van de startbalk. Als ik dan ergens op klikte liep hij vast en moest ik opnieuw opstarten.. Nu wil hij dus eigenlijk helemaal niet meer en ook niet via taakbeheer.

Wat gebeurt er als je in veilige mode start?

Niks anders eigenlijk, alleen hij pakt Ctrl-alt-delete dan altijd en in gewone modus doet hij dat maar een enkele keer. Ik probeer nu een back-up te maken voor een externe schijf wat niet echt wil lukken want dat kan niet in veilige modus en dus gok ik dat hij het zo gewoon doet en dan zet ik hem denk ik maar terug naar fabrieksinstellingen...

Anders even Hirens BootCD downloaden en branden dan kun je van daaraf opstarten en je gegevens backuppen

Andere optie is even MSConfig starten (kan vanuit taakbeheer) en dan onder de tab "Computer Opstarten" even standaard vide3o aanvinken en kijken of dat iets doet.

Je kunt daar overigens ook probleemoplossing etc starten.

Dankje, maar met de tip over MSConfig kom ik niet verder. Heb nu wel via taakbeheer > nieuwe taak > configuratiescherm mijn bestanden en foto's op een externe harde schijf kunnen zetten. Ik wilde nu de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen(helemaal resetten), maar op 66% stopt hij er mee en geeft hij aan dat het herstellen niet mogelijk is. Het lukt ook niet met de optie bestanden bewaren of terug gaan naar oudere versie van Windows. Iemand nog suggesties? Voor mij als leek lijkt het er op dat mijn laptop overleden is...

Ik denk dan eerder dat je harde schijf kapot is en niet de laptop zelf.

Oké, dan denk ik dat ik hem naar er reparateur moet brengen want daar kan ik zelf niet zoveel mee denk ik haha. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Kan normale slijtage zijn geweest of misschien een keer gestoten of te warm geweest.

Overigens is een harde schijf over het algemeen vrij makkelijk zelf te vervangen in een laptop. Vaak kwestie van paar schroefjes aan de onderkant en meestal zit de harddisk zelfs onder een eigen klepje.
Als het klepje open is zit de harddisk dan weer met 1-2 schroefjes geborgd en als die los zijn dan kun je hem er zo uit schuiven en de nieuwe erin schuiven.

Ik heb de laptop maar weggebracht voor reparatie, ze denken ook dat de harde schijf stuk is.. Ik laat het wel weten als ik hem terug krijg wat er precies mee aan de hand was, voor het geval iemand anders dit probleem ook mocht hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan