Bureaublad leeg - taakbalk actief, kan niets openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breakbeetle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Sinds vandaag start m'n win xp professional niet goed op. De ingestelde bureaubladachtergrond is er, en zelfs de taakbalk, maar ik kan niets openen.
Krijg steeds een melding ongeveer als "kan bestand (null) niet vinden".

In taakbeheer probeerde ik al explorer.exe uit te schakelen en weer in te schakelen, dit leidt tot niets.
Als ik de pc wil afsluiten/heropstarten, komt de melding 'explorer.exe' afsluiten, met zo'n tijdbalk, en na een tijd een andere melding die zegt dat 'explorer.exe' niet reageert.

Deze voormiddag verwijderde ik norton antivirus van mijn pc, omdat het abonnement niet langer geldig was. Daar werd gevraagd of de bestanden in quarantaine verwijderd mochten worden. Daar zei ik 'ja', dus misschien is daar een essentieel bestand verloren gegaan.

Weet iemand wat ik hiermee kan doen? Ik wil mijn gegevens van mijn harde schijf terug!
Ik heb in veilige modus geen toegang tot internet. (Werken de usb-drives in veilige modus?)

Edit: bij het afsluiten komt ook regelmatig "even geduld terwijl cfrtmon.exe wordt afgesloten"

Laatst bewerkt:
Je kint bij veilige modus "met netwerktoegang" proberen, wie weet...

en eh... hoe lang was je Norton al verlopen???

Je kunt de functie Repareren op de cd van WIN XP Pro gebruiken, je kunt de werking van USB Poorten tijdens opstarten aanpassen in de bios, je kunt kijken of dit er ook staat voor Veilige Modus...
En je kunt altijd nog opstarten in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden en je
bestanden vanaf een andere pc backupen.

Marco.

Laatst bewerkt:

Die Norton was al een hele tijd verlopen, sinds januari 2005 denk ik. De pc werd ook een jaar of twee bijna niet meer gebruikt. Ik deed wel regelmatig scans via internet en er kwamen zelden bestanden van buitenaf op die pc.

Ja, ik startte ook op in veilige modus met netwerkmogelijkheden, maar daarmee kom ik niet op internet. Het internet is draadloos via een antenne op een usb.

Je kunt de functie Repareren op de cd van WIN XP Pro gebruiken, je kunt de werking van USB Poorten tijdens opstarten aanpassen in de bios, je kunt kijken of dit er ook staat voor Veilige Modus...
En je kunt altijd nog opstarten in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden en je
bestanden vanaf een andere pc backupen.

Marco.

Kan je me even uitleggen hoe ik de USB poorten activeer in de bios? Bios is een beestje waar ik nog nooit mee werkte.

Als je je computer opstart komt er zoiets te staan als 'Press * to enter BIOS',
druk dan op die toets, meestal is dit DEL, in de bios zie je normaal gezien vanboven alle 'categorieën', je kunt met de pijltjestoetsen van categorie wisselen, zoek naar iets als 'Enabled USB at Startup', als je bij zoiets op Enter drukt komt er een schermpje, daarin kun je kiezen tussen Enabled(aan) of Disabled(uit). Kijk dan rechtsonder wat de toets is voor Save & Reboot, doe dit, bevestig dit en je computer zal herstarten met de instellingen die je net hebt geupdated. Rechtsonder staan alle toetsen met de functie erachter.

Als je je computer opstart komt er zoiets te staan als 'Press * to enter BIOS',
druk dan op die toets, meestal is dit DEL, in de bios zie je normaal gezien vanboven alle 'categorieën', je kunt met de pijltjestoetsen van categorie wisselen, zoek naar iets als 'Enabled USB at Startup', als je bij zoiets op Enter drukt komt er een schermpje, daarin kun je kiezen tussen Enabled(aan) of Disabled(uit). Kijk dan rechtsonder wat de toets is voor Save & Reboot, doe dit, bevestig dit en je computer zal herstarten met de instellingen die je net hebt geupdated. Rechtsonder staan alle toetsen met de functie erachter.

Oké, bedankt voor je hulp Marco! Ik kan voorlopig opnieuw aan mijn bestanden en ben bezig aan een back-up.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan