Bureaublad niet toegankelijk, start niets aanwezig.. etc. (Opstart conflict)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quest27

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit onderwerp hier hoort maar zover ik verwacht zit het probleem het dichts bij het besturingssysteem. Als dit niet het geval is sorry voor het verkeerd plaatsen van dit onderwerp.

Het probleem ontstond nadat ik een systeemherstel had afgerond. Dit deed ik om een visueel effect op te lossen, ik had rond 14 januari opeens de ouderwetse grijze kleuren van windows 2000 en de versies daarvoor op de startbalk en de programma's die ik gebruikte.

Tijdens het opstarten van de computer toen het systeemherstel was "voltooid" merkte ik al dat de computer veel meer tijd nodig had om op te starten dan normaal. Het inloggen nam ook veel meer tijd dan normaal. Het eerste wat ik opmerkte was dat ik een nieuwe melding kreeg in het inlog scherm. Na "welkom" kreeg ik ook nog iets wat lijkt op de tekst "Bureaublad configureren" of "Bureaublad ophalen". Dit kan ik me zo even niet herinneren.

Wanneer ik op mijn bureaublad kom krijg ik direct twee meldingen waar ik een foto van heb gemaakt met mijn mobiel. Die zal ik hier later nog plaatsen. De eerste is een pop-up bericht die vermeld dat het bureaublad niet toegankelijk is en dat de toegang is geweigerd. Het tweede bericht komt uit de rechter- onderhoek van het scherm uit een soort slotje en vermeld dat er geen verbinding met Windows service kan worden gemaakt.

Verder is mijn achter grond helemaal zwart en staat er geen enkel pictogram op het bureaublad. Als ik op de start-knop klik krijg ik geen enkel programma te zien. Dit werkt allemaal wel wanneer ik in de veilige modes ben, op de achtergrond na (maar volgens mij hoort dat zo te zijn in veilige modes.

Ik heb gisteren het volgende gedaan om zelf het probleem op te lossen.
- Een systeemherstel naar een eerdere datum dan de vorige (Hetzelfde effect).
- Een systeemherstel naar een latere datum dan de eerste (Misschien waren de bestanden aangetast dacht ik)
- Een "clean start", zoals ik het had gelezen op internet kon er een conflict zijn tussen windows en andere programma's. (Hetzelfde effect)
- Een goede virusscanner (AVG 2015 met licence) geïnstalleerd en mijn hele computer na laten scannen. (Na 3 uur lang scannen heeft die waarschijnlijk wel iets gevonden maar ik heb dat niet na kunnen kijken. (De computer werkt nog steeds niet.))
- Een opstartherstel (per ongeluk gestart toen ik veilige modes wou starten). Wonder boven wonder had dit effect.

De normale modes werkte weer zoals het zou moeten (ookal waren de oude grijze windows balken nog steeds aanwezig. Maar mijn vader zat naast me en gaf me het advies om de virusscanner nog eens na te kijken die ik gisteren had geïnstalleerd en deze goed in te stellen. Hij had nodig een update nodig en de firewall was totaal niet actief zonder een update. Dus na de update vroeg de computer om zichzelf opnieuw op te starten. Mijn vader vond dat ik dat wel moest doen zodat ik veilig het internet op kon maar ik had zo mijn twijfels aan mijn computer. Ik heb zijn advies toch opgevolgd, mijn computer opnieuw opgestart en mijn computer zit weer met dezelfde problemen als voorheen.

Mijn vader en ik hebben het er al over gehad om Windows 7 opnieuw te installeren maar ik dacht dat het verstandiger is om dit forum eerst maar raad te plegen, voor ik niet meer terug kan.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik ben een beetje ten einde raad met mijn computer.

Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag en dan zal ik jullie deze sturen. Vermeld alsjeblieft wel waar ik deze informatie kan vinden zodat dat tijd kan besparen aan beide kanten.

Heel erg bedankt alvast,

Quest27

Laatst bewerkt:
Was sowieso een goed advies van je vader. Verder lijkt het inderdaad een beschadigd besturingssysteem.
Als je denkt over opnieuw installeren, dan krijg je altijd hetzelfde advies. 2x backup maken van alle waardevolle bestanden. Denk hier even goed over na.

Opstartherstel heeft dus een beperkt positief effect gehad. Dat geeft sterk de indruk dat essentiële bestanden beschadigd zijn.

(Na 3 uur lang scannen heeft die waarschijnlijk wel iets gevonden maar ik heb dat niet na kunnen kijken. (De computer werkt nog steeds niet.))

Dit komt wat vaag over. Mogelijk speelt er meer...

Oke maar is er geen ander advies dan het besturingssysteem opnieuw te installeren?

(Na 3 uur lang scannen heeft die waarschijnlijk wel iets gevonden maar ik heb dat niet na kunnen kijken. (De computer werkt nog steeds niet.))
Dit komt wat vaag over. Mogelijk speelt er meer...

Klopt, ik zal het even uitleggen. Ik heb de scan automatisch alles laten verwijderen wat als een probleem werd gevonden. Ik heb later niet na gekeken wat allemaal werd verwijderd.

Klinkt vrij ernstig, vandaar dat herinstallatie genoemd wordt.
We weten ook niet wat de beschadiging veroorzaakt heeft. Misschien bevindt zich een aantal van die zaken nu in quarantaine.
Al met andere scanners beziggeweest? Malwarebytes en Hitmanpro bijvoorbeeld?

Hoi,
Het probleem ontstond nadat ik een systeemherstel had afgerond. Dit deed ik om een visueel effect op te lossen, ik had rond 14 januari opeens de ouderwetse grijze kleuren van windows 2000 en de versies daarvoor op de startbalk en de programma's die ik gebruikte.
naar wat ik zo lees heb je een probleem of met je geheugen v.d. videokaart of een kapot geheugenbankje op het moederbord..
Wat heb je voor 'n pc of laptop?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan