Bureaublad passend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bongerston

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste helpdesk medewerkers.
Sinds kort heb ik een nieuwe computer met Windows Vista Premium.
Op de een of andere manier is mijn bureaublad te groot voor het scherm. De linker pictogrammen (o.a. de startknop) staan maar half in beeld. In het begin was dit prima, maar op de een of andere manier heb ik per ongeluk iets verkeerd ingesteld. Hoe kan ik het bureaublad weer passend krijgen?
Groetjes Ton.

Ik neem aan dat je een gewone desktop pc hebt met dan een lcd scherm ofzo...
Ik denk dat het hieraan ligt hé maar ik ben niet zeker... Er zijn een aantal knopjes aan je beeldscherm. Als er een auto knopje aanwezig is, duw daar eens op. Als je probleem nog niet is opgelost moet er ook ergens een menuknopje zijn. dan kom je in het menu. Hier kan je instellingen aanpassen. jij moet dus gewoon zien waar je je breedte dan kan aanpassen :thumb:

Sorry als je dit allemaal al weet :P Maar het kan zijn van niet hé en dat het hieraan ligt toch als je een desktop hebt

Bureaublad weer passend maken

Hallo Jelpot

Bedankt voor je reactie. Maar ik denk niet dat het aan de monitor instelling ligt. Hier heb ik nl. niks aan veranderd en voordien was het beeld prima. Ik heb nog even gekeken of ik met de monitor indtellingen het probleem kon oplossen, maar dat lukt niet.
Het probleem is veroorzaakt door het wegvallen van de verbinding met mijn webcam waardoor ik plotseling een zwart scherm kreeg. Na de reset kreeg ik het bureaublad weer terug, maar het valt iets buiten het beeld. De rest functioneert prima!
Het is inderdaad een desktop computer met Windows Vista. Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.
Groetjes Ton.

Wat voor grafische kaart heb je?
Bij een ati kaart heb je een tooltje waarbij je je resolutie enzo kan instellen...

Mijn grafische kaart is een "ATI Radeon Xpress 1250".
Waar kan ik het betreffende tooltje vinden?
Ton

normaal beneden rechts in je taakbalk...
Maar het kan goed zijn dat dit al niet meer opstart doordat je dat hebt geblokkeerd bij het opstarten.
Bij mij is dit trouwens ook zo
Ik zal het eens even gaan uitzoeken hoe je dit nu terug kunt opstarten:thumb:

Bureaublad pasend maken

Het probleem is opgelost. Eerst heb ik in "Instellingen voor beeldscherm" de resolutie iets lager gezet waardoor de pictogrammen kleiner werden. Daarna weer terug gezet op
1024 x 768. Het beeld stond daarna weer goed.
Bedankt voor de hulp!
Groetjes Ton.

ja sorry dat je het dan uiteindelijk zelf hebt moeten uitzoeken :o
Maar ik had het een beetje druk en was dit van het ati tooltje een beetje vergeten :P

Maar ben blij voor jou dat het is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan