Bureaublad Pictogramman

Status
Niet open voor verdere reacties.

flamgen

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Beste,

Ik werk met Windows 7 Home.

Op mijn bureaublad staan 24 pictogrammen van programma’s waar ik veel mee werk.
Op een morgen, na het openen van mijn PC waren alle pictogrammen verdwenen.

Via [ Verkenner – Favorieten – Bureaublad ] ziet men alle pictogrammen die “zouden” op het bureaubladen dienen te staan en bij mij zijn er dat dus 24 = ze zijn er !!!!!!!!!!
Maar ik zie ze niet !!!!!!!!!

Ik heb dan maar nieuwe pictogrammen geplaatst, maar……… die verschijnen allemaal met ernaast (2), als zijnde een 2e icoon voor hetzelfde programma.
Sommige nieuwe heb ik te vlug naar rechts versleept en die waren dan ook weer verdwenen.
Heb die terug geplaatst, maar die verschijnen dus met (3) ernaast.

Hoe kan ik de oorspronkelijke pictogrammen te voorschijn toveren ?
Wat zou de reden zijn dat die plotseling verdwenen waren van mijn bureaublad ?

Dank
Flamingo :shocked:

Probeer eens rechtermuisknop op je bureaublad -> view -> show desktop icons (sorry mijn windows in in het engels)
anders misschien windows toets + P
daarmee kan je meerdere schermen maken, misschien staan ze op een onzichtbaar extern scherm (je huidige scherm is misschien scherm nummer 2, kijk eens bij je schermresolutie)

Volgens mij horen die pictogrammen in c:\Gebruikers\Username\Desktop te staan

Beste,

Mijn onderwerp is nog steeds niet opgelost.

Ik ben zoals gemeld naar de opslagplaats geweest en daar staan ze allen 1 maal.
Maar wanneer ik op mijn bureaublad er een weg doe en daarna terug plaats, dan verschijnt het met (2) of (3) ernaast.
Onbegrijpelijk

Flamingo :shocked:

Wat is jouw opslagplaats dan?
Verkenner – Favorieten – Bureaublad
Dat is volgens mij niet juist. De juiste locatie is: c:\Gebruikers\Username\Desktop
Nu is het afhankelijk van het beeldscherm en de resolutie of alle pictogramman ook werkijk getoond worden. Bij mij staan er ook enkele buiten het beeld. Dus maak ik er één dezelfde bij dan komt daar een 2 bij. Dus je moet even naar die map om te zien of daar niet meer dubbele instaan en kunt die daar verwijderen. Kijk dat eens eerst na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan