Bureaublad pictogrammen staan na opstarten op groot ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdbeste1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Mijn bureaublad pictogrammen heb ik altijd op klein ingesteld staan. En nu sinds een tijdje is het zo dat ik na opstarten steeds weer grote pictogrammen in beeld heb.

Ik zet de dan weer op klein en de volgende keer na opstarten zijn ze weer groot. Het lijkt er dus op dat een instelling of niet bewaard wordt of dat de iconcache beschadigd is.

Ik heb dit als eens verwijderd ( iconcache.db ) maar zonder het gewenste resultaat. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Verder werkt alles prima en ben ik tevreden over windows 10.

O ja nog iets....soms wordt als ik iets opstart gevraagd door windows met welke app ik dat dan wil doen. Ik wil dat soms helemaal niet met een App doen maar met een gewoon programma wat ik al op mijn

Pc heb staan. Hoe kan ik dit veranderen? Als er iemand bij is die het weet.......dan heel graag.

Mvg Jan :P

zo moet je zo doen rechtermuisknop dan beeld.

mvg macguy

de vraag is natuurlijk hoe je het gewijzigd hebt, heeft u de CTRL toets ingedrukt en vervolgens het wieltje van uw muis gescrold hiermee worden de pictogrammen klein en groot, maar nadeel daarvan is het wordt niet opgeslagen. Voor het opslaan is het natuurlijk handig om rechtermuisknop te klikken op uw bureaublad en vervolgens opp beeld en hiermee kunt u zelf kiezen voor klein/normaal/groot pictogrammen te wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

Beste Jan,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wijzigen met rechtermuisknop, beeld, kleine pictogrammen kiezen helpt niet (althans: het wordt niet opgeslagen, na opnieuw opstarten staan de pictogrammen weer op groot). Heb je het probleem inmiddels al opgelost? Anders iemand anders nog suggesties?

Mvg,
Vidi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan