Bureaublad-pictogrammen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plusboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Hallo ik heb een groot probleem.
Alle icoontje op het bureaublad is verdwenen.
En ik kan op het bureaublad de rechtermuisknop ook niet meer gebruiken.
Elders kan ik dit wel.
Ik heb gisteren gesjoemeld met VBScript, misschien ligt het daaraan?
En ik heb systeemherstel ook al geprobeerd.

Doe eens

Rechter muisknop-> pictorgrammen schikken op-> bureaubladpictogrammen weergeven.

Ik zei dat mijn rechtermuisknop het niet deed op het bureaublad.

oké sorry,

Misschien eens dubbel klik gedaan met links??

Als ik dat doe dan komt het start menu opeens te voorschijn:confused:

Ik heb fences daarom dus.

Heb je al eens in veiige modus er na gekeken.

Gebruik de Ctrl-Alt-Del toetscombinatie.
Kies dan Taakbeheer
Bestand -> Nieuwe taak (uitvoeren) -> regedit.exe

Ga in regedit naar de sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Kijk in het rechterdeelvenster wat daar allemaal staat. Vooral de waarde Desktop is van belang. Die ziet er normaal gesproken uit als:
C:\Documents and Settings\Jouwgebruikersnaam\Bureaublad
Kijk of die waarde bij jou nog klopt. Indien niet, aanpassen. (*)

Kijk in datzelfde regedit bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk in het rechterdeelvenster wat daar allemaal staat. Vooral de waarde Desktop is van belang. Die ziet er normaal gesproken exact zo uit:
%USERPROFILE%\Bureaublad
Kijk wat er bij jou staat. Indien dat er niet staat, aanpassen. (*)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
In het rechterdeelvenster moet staan bij de waarde Shell (*)
Explorer.exe
In het rechterdeelvenster moet staan bij de waarde UserInit (*)
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

(Natuurlijk zal C:\Windows er anders uitzien bij jou als Windows niet in C:\Windows geïnstalleerd is). Let op: Die comma (,) staat er echt op het einde van de inhoud van die waarde.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
Open alle subsleutels die eruit zien als S-X-X-XX-XXXXXXXXXX-XXXXXXXXXX-XXXXXXXXX-XXXX
Kijk daar of je ergens de definitie van de registerwaarde ProfileImagePath tegenkomt die verwijst naar je profielmap.
Voorbeeld: Voor mij staat daar: %SystemDrive%\Documents and Settings\tijs
(%Systemdrive% vertaalt zich naar de schijfletter waar Windows op geïnstalleerd is).
Indien je niet een waarde tegengekomt die correct lijkt voor jouw profiel, dan even hier melden welke waarden van ProfileImagePath je tegenkwam in die sleutels.

(*) Misschien een goed plan om alleen even terug te melden wat er nu staat bij die 6 registerwaardes. We kunnen dan overleggen met je welke je aan moet passen en welke niet en waarin dan precies. Vermeld dan ook de gebruikersnaam die je gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Misschien een goed plan om dan even een nieuwe gebruikersaccount te maken, op dat nieuwe account in te loggen en te kijken of je het probleem daar niet hebt.
Is daar het probleem niet aanwezig, dan kan het zinvol zijn om dát account verder te gebruiken en de (mail-)instellingen, bestanden etc. over te brengen vanuit je 'kapotte' account.
Hulpmiddel dat je daarbij zou kunnen gebruiken is de "Wizard bestanden en instellingen overbrengen", die je terugvindt onder Start -> (Alle) programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Wizard bestanden en instellingen overbrengen
Hierbij beginnen vanuit het 'kapotte' account, die wizard opstarten, en aangeven dat je nu op de oude computer werkt (dus de huidige instellingen etc. wilt gaan opslaan).
Volg de instructies etc. Laat de Wizard de gegevens op een centraal bereikbare plek opslaan, dus niet ergens in C:\Documents and Settings etc.
Hierna inloggen op het nieuwe gebruikersaccount, weer de Wizard opstarten een aangeven dat dit de nieuwe computer is. De gegevens teruglezen vanuit die centrale map van de vorige stap.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan