Bureaublad plotseling gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Mijn bureaublad in Windows XP is plotseling gewijzigd. Zie bijlage bureaublad.jpg. Hoe krijg ik de afbeelding weer over het hele venster verspreid?
Al vast bedankt voor de reactie.
Gr. Hans

Meld eerst eens af. En log weer eens in mocht het niet help. Rechter muisknop -> Eigenschappen -> en dan thema's -> windows xp of bureaublad en dan de des betreffende achtergrond selecteren.

Dat alles heb ik reeds gedaan. Zie bijlage.

Bijlagen

• Actief venster.jpg
    Actief venster.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 79
Lijkt mij meer een loading fault.

Als je even alles opslaat en opnieuw opstart zal het weer normaal zijn.

Heb de pc al diverse malen opnieuw opgestart. Overigens gisteren had ik hetzelfde probleem en ook vandaag nadat ik de pc opnieuw heb opgestart.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> desk.cpl
Ga naar tabblad Bureaublad
Kies bij het pull-down menu Positie: Spreiden
Zal nu wel op een andere keuze staan.

Tijs.

Hoi Nicj56,
Daar ben ik mee bezig. Wel moet ik zeggen dat ik de betaalde versie van AVG gebruik die regelmatig scant op virussen. Desondanks doe ik het nog een keer voor de zekerheid. Je weet maar nooit. Ik zal wel laten weten op het iets heeft opgeleverd.
Gr. Hans

Jammer, er wordt niet op alle postings gereageerd.
Kijk ook in posting #7, waar ik een mogelijke oplossing suggereer.

Tijs.

Ook die heb ik gelezen. De pc is nu echter bezig met het scannen naar virussen en daarna zal ik jouw advies opvolgen en laten weten wat het resultaat is.
Gr. Hans

@vanschagen: De pc is nu aan het scannen met het MBAM programma.
@dnties: desk.cpl stond de instelling al op spreiden.

Zou het misschien een geheugenprobleem zijn. Iets met swappen of id. Ik heb daar weinig kaas van gegeten.
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
De pc is nog steeds bezig. De C schijf wordt nu gescand en daarna moet ook nog de D schijf gescand worden. Ik heb nl 2 harde schijven in mijn pc. Tot nu toe heeft hij 1 object gededecteerd.

Het scannen van virussen met zowel AVG als MBAM is nu beëindigd. Mbam heeft 1 object gevonden, dat reeds eerder door AVG in quaranteine is geplaatst. Bij het beëindigen van Mbam heb ik wel een melding van Windows gekregen, die ik ook al gekregen heb bij de installatie van Mbam. De melding luidt:

Malwarebytes Anti-Malware: mbam.exe - Toepassingsfout.
De instructie op 0 x 10003 70 d 70 verwijst naar geheugen op 0 x 00000000: De lees- of schijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik om het programma te beëindigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, en wanneer gaat mijn tip geprobeerd worden? Had makkelijk van teruggemeld kunnen worden, want kost............ 20 seconden maximaal om het uit te voeren. :D

Tijs.

Wil je bericht 14 die ik om 12:42 gestuurd eens goed lezen. Hierin staat het onderstaande vermeldt en dat komt toch overeen met jouw tip.

De pc is nu aan het scannen met het MBAM programma. NICJ5L, desk.cpl stond de instelling al op spreiden.

Gr. Hans

Ik heet niet NICJ5L. Verder: Het is gebruikelijk en duidelijker om op (tips van) specifieke personen te reageren op een aparte regel als je het in 1 posting doet, met directe adressering van de helper:
Dus zou het geweest kunnen zijn:
@vanschagen: MBAM is nu aan het scannen.
@dnties: In desk.cpl stond het bureaublad al op "Spreiden"

Op deze manier had ik er zeker niet overheen gelezen, zelfs met de verkeerde naam erbij aangeven ("NICJ5L")

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de oorzaak van mijn probleem gevonden. De beeldschermresolutie stond ingesteld op 1280 x 1024 en de DPI instelling op 125. Dit heb ik gewijzigd in 1024 x 768 en de DPI instelling op 96. Hoe die resolutie plotseling kan wijzigen is mij een raadsel. Het belangrijkste is echter dat het is opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken en de snelle reacties.
Groet
Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan