bureaublad probleem iconen , mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Na de verwijdering van een oude windows.old , zijn vele iconen op mijn bureaublad vervormd.Het lijkt alsof er meerdere over elkaar geplaatst zijn. Ook zijn er een paar mappen op mijn bureaublad die niet meer toegankelijk zijn.Ik kan ze gewoon niet openen.Ik heb Thumbnail and Icon Cache Cleaner gebruikt , maar alles blijft bij het oude. Ook sfc/scannow heeft niets fouts gevonden evenals een systeemherstel.

Verwijzen ze soms naar een bestand / map in je oude 'Windows'? Probeer ze eens te verwijderen, en opnieuw te maken met de juiste snelkoppeling.

Neen , het is alsof er 2 icoontjes over elkaar zijn.Maar heeft de verwijdering van windows.old hiermee te maken ?Ben ook teruggegaan met systeemherstel , maar maakt niets uit.
shot.jpg

Probeer het volgende:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
set iconcache=%localappdata%\IconCache.db

echo Verkenner moet afgesloten worden om de icon cache opnieuw op te bouwen.
echo.
echo Bewaar je werk alvorens verder te gaan.
echo.
pause
echo.
If exist "%iconcache%" goto delID
echo.
echo Icon DB is reeds verwijderd.
echo.
pause
exit /B

:delID
echo Proberen om de Icon cache te verwijderen...
echo.
ie4uinit.exe -ClearIconCache
taskkill /IM explorer.exe /F
del "%iconcache%" /A
echo.
echo Icon DB is succesvol verwijderd.. Herstart je pc om een nieuwe cache op te bouwen..
echo.
start explorer.exe
pause
exit /B

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:iconcache.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik iconcache.batAls administrator uitvoeren

Laatst bewerkt:
alles blijft hetzelfde

het zijn duidelijk telkens 2 icons op elkaar
bij de herstart zag ik eerst de iconen en het bureaublad korrekt verschijnen
en daarna kwam er nog een layer met iconen over heen

Laatst bewerkt door een moderator:
Restore heeft geen enkel resultaat.

En die andere trouwens ook niet.

Ok, ik wil de inhoud van deze sleutel zien.

Open een Opdrachtregel met Administratorrechten.
Typ: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons" /s > %userprofile%\desktop\icons.txt & start notepad %userprofile%\desktop\icons.txt

Post het log als bijlage in je reactie.

Als het goed is toont deze alleen een standaardwaarde.

Het is ook zo , dat als ik een nieuwe map maak op het bureaublad , dat deze PAL op een bestaande icon geplaatst wordt.

Ook op de taakbalk zijn er rechts verschillende icons over elkaar heen geplaatst.En langs de rekenmachine icon staat deze van mijn mailprogramma , maar is niet toegankelijk en half zichtbaar.

Heb windows opnieuw hersteld naar fabrieksinstellingen met behoud van mijn documenten , zonder resultaat.

Opgelost.Ik heb de afbeelding die ik gebruik als wallpaper vervangen door een andere en alles is terug normaal.Hoe kan een foto dit veroorzaken ?

Ik had niet eerder tijd gehad om te reageren, maar in het register van je systeem was een manipulatieve waarde aanwezig.
Wanneer deze via een batch verwijderd was (na eerst een backup gemaakt te hebben), zou e.e.a. ook hersteld moeten zijn.

In ieder geval succes met de oplossing :thumb:

Je kan de vraag nu als opgelost markeren of op het vraagteken te klikken.
5PJ44qu.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan