Bureaublad problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritxy

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Om onverklaarbare reden heb ik zo nu en dan dat alle snelkoppelingen op mijn bureaublad verwijzen naar het doel van een van de andere snelkoppelingen. Alleen door de laptop opnieuw te starten is dit te herstellen.
Via Start/programmas worden de betreffende programmas of websites wel juist opgestart.
Is hier wat aan te doen?

Proberen: rechtsklikken bureaublad > eigenschappen > Bureaublad > Bureaublad aanpassen > Website > en dan aanvinken: bureaubladitems vergrendelen.
Wie weet!

Ik heb dat toegepast maar zonder resultaat.
Zijn er nog andere mogelijkheden?

zoek in zoeken eens in verborgen bestanden naar het bestand iconcache en gooi die weg en start opnieuw op.
xp maakt dan een nieuwe aan en kijk dan of het geholpen heeft.
staat in C/windows/systeem 32
ik hoor het nog.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zoek bij Microsoft even naar "Powertoys for XP", en installeer ze.
In the onderdeel Tweak UI kun je kiezen voor 'repair -> rebuild icons', en dat zou je van je probleem af moeten helpen.

Groet,

Mark.

Geplaatst door maikel9
zoek in zoeken eens in verborgen bestanden naar het bestand iconcache en gooi die weg en start opnieuw op.
xp maakt dan een nieuwe aan en kijk dan of het geholpen heeft.
staat in C/windows/systeem 32
ik hoor het nog.

Ik heb naar het bestand gezocht maar is niet aanwezig. Kan dat? Ik heb XP Home.

hoi
doe dit start>zoeken zoek het bestand iconcache dan eerste keer vind hij niets dan kies je optie uitgebreid zoeken inclusief verborgen bestanden dan vind hij er 3 die in C/windows/systeem 32 moet je hebben.

Geplaatst door maikel9
hoi
doe dit start>zoeken zoek het bestand iconcache dan eerste keer vind hij niets dan kies je optie uitgebreid zoeken inclusief verborgen bestanden dan vind hij er 3 die in C/windows/systeem 32 moet je hebben.
Had ik al gedaan, maar toch niets gevonden.

Probeer eens progje van Stardock.
Dat heeft bij mij een ander bureaubladikoonprobleem verholpen.

Geplaatst door Dick Borstlap
Probeer eens progje van Stardock.
Dat heeft bij mij een ander bureaubladikoonprobleem verholpen.
"progje Stardock", what's that ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan