bureaublad reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie46

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
hallo,

Bij het opstarten van mijn pc blijft mijn bureaublad hangen, het is niet mogelijk icoontjes aan te klikken. ook werkt het start menu niet, waardoor ik de pc niet kan uitschakelen. Iemand een idee om dit weer te fixen?:(

Edit: eerst heb ik een update geinstalleerd van adobe, en daarna het systeem opnieuw opgestart. Toen liep het bureaublad opeens vast.

Laatst bewerkt:
Open een taakbeheer (ctrl + alt + delete).
Klik op Uitvoeren...
en typ in: explorer

Groet,

Pity123

Kijk via Ctrl+Shift+Esc (tegelijk indrukken) in je taakbeheer.

Als explorer.exe bij het tabblad 'processen' beëindig deze dan. Daarna moet je hem weer openen door bij 'bestand', 'nieuwe taak (uitvoeren)' aan te klikken. In het venstertje wat nu opent typ daar explorer.exe. Als het goed is werkt hij dan weer. Mocht hij niet bij processen staan, dan hoef je hem niet te beëindigen, maar je opent hem dan gewoon in dat venstertje.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was :thumb:

bedankt voor de tip, maar taakbeheer bevriest ook volledig! ook als ik het gelijk in het begin doe werkt dit niet.

Begin dan eerder te denken aan een virus...

Probeer ff de linkjes uit mijn handtekening, (behalve die van CanYOuRunIt). Mocht het niet lukken dan moet iemand anders je helpen. In ieder geval succes :thumb:

Probeer anders ook ff je eigen virusscanner.

EDIT: Ik lees net dat je helemaal niks meer kunt op je bureaublad, misschien even in veilige modus deze progjes uit proberen. Desnoods met windowstoets+R, intypen msconfig, onder het tablad opstarten zoveel mogelijk dingen proberen uit te schakelen.

Laatst bewerkt:
het is in ieder geval geen virus, want spybot en norton konden niks vinden

En dat andere programma wat ik heb staan in mijn handtekening?

ook geprobeert, toen spybot nog maar een keer gedraaid, en toen vond hij een fout in de destkop manager, maar ik heb geen idee wat dit inhoud.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan