bureaublad snelkoppelingen niet leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
hoi,
Wie weet wat voor probleem dit is?
Ik zette de pc aan en op mijn bureaublad zijn ineens meer dan de helft van de snelkoppelingen niet meer leesbaar en aanklikbaar, dan komt er een melding dat het de snelkoppeling niet meer verwijst naar het station waar het staat.Ik heb een systeemherstel gedaan maar het probleem bleef aanwezig.
 
Ik heb gezien dat de D schijf niet gelezen wordt, het vreemde er van is dat als ik bij eigenschappen van D ga kijken dat er aangegeven wordt dat het apparaat correct werkt, ook met SMART in het bios wordt er aangegeven dat hij niet kapot is maar alles wat naar D verwijst komt er een melding dat D niet beschikbaar is, alle kabels zitten goed aangesloten. De D schijf is net één jaar oud.
Wat zou er aan de hand zijn ?
 
Wat ik ook zie als ik naar schijfbeheer ga dat er geen NTFS bij staat en bij C staat dat wel. op de een of andere manier wordt de D schijf niet gelezen. Tot gisteren heeft alles correct gewerkt, zoiets kan toch niet van het ene op het andere moment zomaar disfunctioneren?:confused:
 
Hoi,

Check even of de draden aan je D-schijf nog wel goed vast zitten. (IDE kabels, stroomkabels)

Het kan zijn dat ze wat los zitten, en dan leest de PC die HDD niet meer.

Kijk eerst eens even in de BIOS, of de D schijf daar ook iet wordt herkent.
 
Kabels had ik gechekt en zitten goed vast, in het bios wordt ook alles netjes herkend ?
 
Okee ik heb dat gedaan en testdisk zegt dat de status van de D schijf okee is.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is en hoe ik dit moet oplossen.:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan