Bureaublad vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik ben leerkracht op een basisschool waar de kinderen regelmatig werken met een laptop.
Ik wil alleen een snelkoppeling naar Chrome op het bureaublad hebben staan, maar de kinderen kunnen nu ook zelf het bureaublad aanpassen (namen van pictogrammen aanpassen, kopiëren en plakken van pictogrammen, pictogrammen verwijderen). Kan ik het bureaublad vergrendelen waardoor dit niet meer mogelijk is voor de kinderen. De laptops hebben een admin account met wachtwoord en een leerling account zonder wachtwoord.

Als het kan zou ik ook graag de rechtermuisknop vergrendelen en zo mogelijk ook zaken als configuratiescherm en dergelijke (oftewel, alles waar de leerlingen niks te zoeken hebben :D).

Is dit allemaal mogelijk en zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank voor de reacties

Ja, dit kan volgens de grouppolicies. persoonlijk zou ik eerder rechtsclick menus uitzetten dan rclick onmogelijk maken. Dit heeft vaak veel ongewenste effecten.

Ik bedenkt me net dat deze mogelijkheden misschien niet zitten in windows 7 home premium. Dus misschien eerst welke win7?

Gebruik dit programma is van windows zelf.
Daar kun je veel mee afsluiten voor deze kids.
Je kunt ze zelfs laten downloaden en na het afsluiten kun je de computer weer automatisch in de oorspronkelijke staat laten terug keren.
http://www.schoonepc.nl/tools/windowssteadystate.html
een soort internet cafe software.

Groepsbeleid werkt inderdaad alleen op Windows versies hoger dan Home. Wel kan je via Active Directory een Groepsbeleid doordrukken naar die lagere versies.

Ander probleem is dat een Groepsbeleid doorgedrukt vanaf de Active Directory het bestaande Groepsbeleid op een hogere versie weer overschrijft.

Op de lagere versies kan je het gewenste Groepsbeleid wel instellen via het register. Hier zijn de rekenbladen daarvoor van Microsoft:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=25250

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan